کد خبر: 1076785
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
نماینده عالی دولت در استان البرز :
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: باید در خصوص انواع بحران ها، سناریوی مربوطه را با احتساب اقدامات گام به گام داشته باشیم.

مجتبی عبداللهی در جلسه مدیریت بحران استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: کشور ما یکی از 10 کشور حادثه خیز جهان است از این رو اتخاذ تدابیر لازم جهت پیش بینی و پیشگیری از حوادث حائز اهمیت است.
به جلسات تشریفاتی و دستورالعمل های کلی، اکتفا نکنید
وی ادامه داد: باید از برگزاری جلسات تشریفاتی و با هدف رفع تکلیف، اکتفا کردن به دستورالعمل ها و چارچوب های کلی فاقد اثربخشی و نتیجه عملیاتی است از این رو باید با توجه به شرایط و جمیع جهات استان برنامه ریزی منسجم و با قابلیت اجرا داشته باشیم.

عبداللهی گفت: ضرورت دارد که چالش های احتمالی را شبیه سازی کنیم و امکانات و ظرفیت های استان را به نسبت آن بسنجیم تا مواقع بروز بحران غافلگیر نشویم.
غافلگیری در بحران ها به دلیل عدم اشراف، آگاهی و خلا آموزش صورت می گیرد
وی افزود: کسب تجربه عملیاتی از طریق حضور میدانی در حوادث حتی خارج از حوزه استحفاظی مدیران، می تواند نقش بسزایی در ایجاد آمادگی در مقابله با بحران ها داشته باشد.
استاندار البرز خلا آگاهی و اشراف بسیاری از مدیران حوزه بحران را می توان عامل اصلی غافلگیری در مواقع حساس دانست و گفت: ضرورت دارد که در این خصوص کارگاه ها آموزشی با حضور اساتید برجسته دنیا برای آموزش مهارت های روز مقابله با بحران برگزار شود.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از اقدامات جزیره ای در مواقع بحران، افزود: در بحران ها باید بتوانیم به پشتوانه اندیشه و برنامه ریزی دقیق، در لحظه بهترین تصمیم را اجرایی کنیم و این امر مستلزم آموزش ها و مانورهای میدانی و مستمر است.
مدیریت واحد و پرهیز از اقدامات جزیره ای در بحران ها، گرهگشا خواهد بود
عبداللهی گفت: باید در خصوص انواع بحران ها، سناریوی مربوطه را با احتساب اقدامات گام به گام داشته باشیم.وی افزود: ستاد فرماندهی مدیریت بحران باید تشکیل شود و در عملیات های مختلف یک فرمانده واحد به مدیریت و هماهنگی دستگاه های مسئول بپردازد.
اطلاعات جمعیتی و میزان آسیب پذیری محله های استان احصا شود
استاندار البرز گفت: اطلاعات جمعیتی تمامی محله های استان باید احصا شود و نقاط و خانه های آسیب پذیر شناسایی و اعلام شوند تا بر آن اساس برنامه ریزی شود.
وی افزود: باید گروه های دوام در محله ها تشکیل شوند و توسط دستگاه ها بویژه در حوزه امدادی آموزش ببینند تا در مواقع بروز بحران کمک کار و یاور نیروهای اصلی باشند.عبداللهی گفت: ساختمان های ستاد بحران در تمامی شهرستان های استان باید دارای امکانات و تجهیزات لازم باشند.
عبداللهی افزود: سالن های چند منظوره در استان باید تجهیز و به محل اسکان اضطراری برای مردم تبدیل شوند.

استاندار البرز گفت: دستگاه های خدمات رسان باید میزان ذخایر خود برای مواقع بحرانی را اعلام کنند و تجهیزات و امکانات خود را بروز کنند.وی افزود: باید هدایت آب های سطحی استان و مدیریت منابع را به صورت تخصصی در دستور کار داشته باشیم.
مردم را از ضرورت تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای مقابله با امیکرون آگاه کنید
عبداللهی در پایان با اشاره به شیوع امیکرون، گفت: تمامی مدیران استان برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم خود را مسئول بدانند و از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی استان در این راستا استفاده شود.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک راهکارهای موثری برای مقابله با کرونا هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار