کد خبر: 1076752
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
با اجرای پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» از سوی بنیاد برکت

به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بیش از ۶ هزار خانواده به روستا‌های خود باز گشتند.
مدیر عامل بنیاد برکت با اشاره به اجرای پویش «به روستا برمی‌گردیم»، گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام باعث بازگشت بیش از ۶ هزار خانواده به روستا‌ها شده‌است.
ترکمانه اظهار داشت: بنیاد برکت با راه‌اندازی ۶ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در قالب پویش ملی «به روستا برمی‌گردیم» مهاجرت معکوس را رقم زده و باعث بازگشت این تعداد خانواده به روستا‌های خود شده‌است. وی خاطر نشان کرد: اکثر این خانواده‌ها از روستا‌های مرزی مهاجرت کرده و در حاشیه شهر‌های بزرگ ساکن شده‌بودند. مدیر عامل بنیاد برکت حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این تعداد طرح را ۶ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال اعلام و تأکید کرد: بهره‌برداری از این ۶ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغالزایی ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۱۹ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در روستا‌های محروم سراسر کشور به دنبال داشته‌است.
وی با تأکید بر ادامه اجرای پویش «به روستا برمی‌گردیم» در سال ۱۴۰۱ گفت: امیدواریم سال آینده و با اجرای این پویش، شرایط برای بازگشت ۲۰ هزار خانواده از شهر‌ها به روستا‌ها فراهم شود.
مدیر عامل بنیاد برکت تصریح کرد: مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر‌های بزرگ تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی را به دنبال دارد و بسیاری از این افراد با شروع ویروس کرونا همان مشاغل موقت و فصلی خود را نیز از دست داده‌اند. وی خاطر نشان کرد: افرادی که به‌دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی از روستا‌های خود به شهر‌ها مراجعه کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن برکت به آدرس
app. barkat. ir در پویش «به روستا بر می‌گردیم» ثبت‌نام کنند. بنیاد برکت به آن‌ها کمک می‌کند در روستای مبدأ خود صاحب کسب و کار مطمئن شوند. به گفته مدیر عامل بنیاد برکت، خدمات فنی، پرورش دام سبک، باغ‌داری، تولید کیف، کفش و پوشاک و پرورش محصولات گلخانه‌ای بیشترین رسته‌های شغلی درخواستی از سوی شرکت‌کنندگان در پویش «به روستا بر می‌گردیم» است. ترکمانه تأکید کرد: بنیاد برکت تا پایان سال جاری فرآیند بهره‌برداری از ۸۰هزار طرح اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۲۴۰ هزار نفر را در مناطق محروم و روستایی کشور به طور کامل محقق می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار