کد خبر: 1076732
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
گفت‌وگوی «جوان» با بانوی تازه مسلمان برزیلی
با وجود موج اسلام‌هراسی و هجمه‌هایی که رسانه‌های غربی علیه مسلمانان و دین اسلام به راه انداخته‌اند تا با سیاه‌نمایی مانع گسترش آن شوند، دین اسلام، چون خورشیدی انوار پرتلألواش تمام جهان را فرا گرفته است
معصومه طاهری

با وجود موج اسلام‌هراسی و هجمه‌هایی که رسانه‌های غربی علیه مسلمانان و دین اسلام به راه انداخته‌اند تا با سیاه‌نمایی مانع گسترش آن شوند، دین اسلام، چون خورشیدی انوار پرتلألواش تمام جهان را فرا گرفته است؛ خورشیدی که نه تنها با این خاک‌پاشی‌ها خاموش نمی‌شود، بلکه به لطف خدا روز به روز پرفروغ‌تر، هدایتگر انسان‌های تشنه حقیقت است و این بار روشنگر مسیر زندگی بانویی برزیلی شده است. فرصتی دست داد با همکاری مؤسسه ره‌یافتگان با خانم یاسمین گارسیا مارانگونی از کشور برزیل گپ‌وگفت کوتاهی داشته باشیم که در ادامه می‌آید.
چه شد مسلمان شدید؟
همیشه از بچگی به دنبال حقیقت در قلبم بودم تا اینکه برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ حجاب را امتحان کردم. برایم جالب بود به همین خاطر شروع به تحقیق درباره اسلام کردم تا آن را بهتر بشناسم، چون با خودم فکر کردم حجاب خوب است و این دین که به حجاب سفارش دارد، باید دین خوبی باشد، اما برایم سؤال بود چرا اینقدر درباره اسلام بد می‌گویند. همین تناقضات باعث شد من بیشتر در مورد اسلام تحقیق کنم. بعد از آن با حاج آقا حمیدی و همسرشان کامیلا خانم آشنا شدم که در سایت شیعا اینفو فعالیت‌های مذهبی به زبان پرتغالی انجام می‌دهند و همین مسیر من را برای گرویدن به دین اسلام هموارتر کرد و به لطف خدا مسلمان شدم.

در این مدت و طی تحقیقاتی که داشتید نگاه اسلام را به زنان چطور دیدید؟
برخلاف تبلیغات منفی که مدام رسانه‌ها علیه دین اسلام و مسلمانان دارند و مخصوصاً زنان را در شرایط بدی نشان می‌دهند، من نگاه اسلام به زنان را خیلی خوب و ممتاز می‌بینم. واقعاً اسلام برای زنان احترام زیادی قائل است، به گونه‌ای که زنان در دین اسلام نقش مهمی دارند و محور اصلی خانواده و جامعه هستند.

به نظر شما پوشش اسلامی و حجاب مانعی برای زنان و فعالیت‌های آن‌ها بوده است؟
همانطور که گفتم من حجاب را دوست داشتم و اینکه می‌دیدم در اسلام به حجاب توجه می‌شود، برایم خوب بود، به همین خاطر داشتن حجاب و پوشیدگی را به هیچ وجه مانع خود ندیدم و نمی‌دانم، بلکه معتقدم داشتن حجاب باعث امنیت و رشد و تعالی خود زنان است.

نظر خانواده و دوستان درباره اسلام و مسلمان شدن شما چیست و برخوردشان با شما چگونه بوده است؟
اوایل که خانواده و دوستان متوجه شدند من تغییر دین داده‌ام و مسلمان شده‌ام، به شدت نگران بودند، به دلیل اینکه فکر می‌کردند اسلام یک دین خشن است و مسلمانان تروریست هستند که کارشان قتل و کشتار است، به خصوص اینکه خیلی نسبت به زنان خشونت دارند، بین آن‌ها احترام و محبت نیست و توجهی به تحصیلات ندارند. تمام این موارد همیشه در رسانه‌های غربی علیه مسلمانان گفته می‌شود و این باعث نگرانی آن‌ها شده بود و سعی می‌کردند من را از این تصمیمی که گرفته بودم، منصرف کنند.

تجربه فرهنگی که در ایران داشتید، چطور بوده است؟
ایرانی‌ها مردمان خیلی خوب و مهربانی هستند و من واقعاً از این ارتباط فامیلی و خانوادگی بین اقوام و فرهنگ ایرانی شگفت‌زده شده‌ام و آن را به شدت دوست دارم. در زمانی که ایران هستم احساس غربت و تنهایی نمی‌کنم.

به کدام یک از اهل بیت (ع) بیشتر ارادت دارید و چرا؟
همه امامان را دوست دارم، اما امام مهدی (عج) را، چون منتظر آمدنشان هستیم، خیلی بیشتر دوست دارم. من او را همیشه در همه حال زندگی‌ام حس می‌کنم و معتقدم او زنده است و به زودی با حضرت عیسی (ع) می‌آید.

در میان سوره‌های قرآن، کدام آیه به دل شما بیشتر نشسته است؟
سوره حمد که چندین بار در نماز می‌خوانیم و همه آن سرشار از رحمت و مهربانی خداست.

اولین تجربه نماز خواندن چگونه بوده است؟
اولین باری که به عنوان یک مسلمان نماز خواندم، احساس نزدیک بودن به خدا را داشتم؛ ذوق و هیجان غیرقابل وصفی بود.

اولین تجربه روزه گرفتن؟
ان‌شاءالله امسال ماه رمضان روزه می‌گیرم و تجربه‌اش را به دست می‌آورم.
شرایط و موقعیت زنان ایرانی را در مقایسه با کشورتان چگونه می‌بینید؟
این مسئله بستگی به نوع تفکر و هدف در زندگی افراد فرق می‌کند، اما از لحاظ شرایط، امنیت زنان ایرانی خیلی بهتر از کشورم و همه جای دنیاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار