کد خبر: 1076663
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حقیقتا وضعیت بهداشت و درمان در دشت آزادگان، هویزه و سوسنگرد بسیار اسفناک است و ما انتظار داریم وزارت بهداشت در توزیع نیروی انسانی متخصص و تجهیزات درمانی به مناطق محروم توجه ویژه‌ای داشته باشد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: قاسم ساعدی با اشاره به وضعیت تامین پزشک و تجهیزات پزشکی در حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: منطقه دشت آزادگان و هویزه دو شهرستان مرزی و محرومی هستند که در بحث بهداشت و درمان در سال‌های گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد. یک بیمارستان تاسیس و به امکانات درمانی تجهیز شد، اما با توجه به کثرت جمعیت در این حوزه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر باید تحت پوشش قرار بگیرند که امکانات پاسخگو نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: ما از کمبود نیروی انسانی و پزشک متخصص در منطقه رنج می‌بریم. متاسفانه به جز تخصص زنان در سایر تخصص‌ها نظیر چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، اعصاب و روان، کلیه و مجاری ادراری و قلب با کمبود شدید پزشک متخصص مواجه هستیم. از این بابت بیماران از بستان، هویزه و سوسنگرد باید مسافت زیادی را برای یک معاینه طی کرده و به مرکز استان مراجعه کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از وزارت بهداشت این انتظار را داشتیم که به مناطق محروم توجه کند، اما متاسفانه تمام تلاش وزارت بهداشت برای تامین نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی در مراکز استان‌ها است. مردم مناطق محروم از عدم وجود پزشک متخصص ناراضی هستند. متاسفانه نه در خانه بهداشت‌ها و نه در مراکز درمانی روستا‌ها پزشک عمومی که به صورت شبانه روزی حضور داشته باشد نداریم. حتی مراکز شبانه روزی نیز اکثرا تا ساعت دو بامداد خدمت رسانی دارند. این خلاف فلسفه وجود مراکز درمانی در روستا‌ها است. ما با کمبود شدید پزشک عمومی و متخصص مواجه هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه حتی در بحث تامین پرستار نیز ما با کمبود مواجه هستیم. متاسفانه شاهد هستیم که نیرو‌ها برای خدمت در مناطق محروم استخدام می‌شوند، اما پس از یک سال خدمت نیرو‌ها به محل زندگی خود منتقل می‌شوند. حقیقتا وضعیت بهداشت و درمان بسیار اسفناک است و ما انتظار داریم وزارت بهداشت به سوسنگرد و هویزه توجه ویژه‌ای داشته باشد. توزیع پزشکان متخصص باید بر حسب ضریب محرومیت مناطق باشد. نمی‌شود مناطق محروم را تا آخر نادیده بگیریم.

ساعدی افزود: نمی‌شود صرفا در شعار از محرومیت زدایی حرف زد. ما در حوزه بهداشت و درمان با کمبود نیروی انسانی متخصص چه در حوزه پزشکی و چه در حوزه پرستاری مواجه هستیم. ما از رئیس جمهور انتظار داریم شخصا به این موضوع ورود کند. می‌توان از بعضی بخش‌ها گذشت، اما نمی‌توان از کنار حوزه بهداشت و درمان به سادگی گذشت چراکه با حیات مردم سر و کار دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار