کد خبر: 1076609
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
رئیسی ساعاتی پس از بازگشت از کرملین به میان محاصره‌شدگان در سیل کرمان شتافت
«مستقیم از کرملین به کرمان»، تنها یک سفر نیست و تنها یک تجانس حروفی نیست و حتی فقط یک مانور مردم‌داری نیست، یک مکتب است که به شما می‌گوید متعلق به همان مردمی هستی که در همه سختی‌ها و مصائب برآمده از بلا‌های طبیعی و تصمیم‌های مدیریتی، پای نظام ایستاده‌اند و تو حتی اگر سفری به کرملین داری برای توسعه میدان منافع ملی همین کرمانی‌هاست

«مستقیم از کرملین به کرمان»، تنها یک سفر نیست و تنها یک تجانس حروفی نیست و حتی فقط یک مانور مردم‌داری نیست، یک مکتب است که به شما می‌گوید متعلق به همان مردمی هستی که در همه سختی‌ها و مصائب برآمده از بلا‌های طبیعی و تصمیم‌های مدیریتی، پای نظام ایستاده‌اند و تو حتی اگر سفری به کرملین داری برای توسعه میدان منافع ملی همین کرمانی‌هاست. این مکتب در تضاد با مکتب دیگری است که وقتی چهار قدم در کنار رود «رون» با مردی که «امضایش تصمین بود» راه می‌رفتی، مردم پایین‌دست و بالادست رود‌های ایرانی را فراموش می‌کردی و به خاطر نمی‌آوردی که «مردم بالادست، چه صفایی دارند، بی‌گمان پای چپر‌هاشان جاپای خداست. مردمش می‌دانند که شقایق چه گلی است.» آری! بی گمان مردمان سر رود، آب را می‌فهمند، گل نکردندش، ما نیز آب را گل نکنیم.
پرواز مسکو به تهران که در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشیند، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان مسافر این هواپیماست که از سفر دو روزه مهم خود از روسیه بازمی‌گردد. او به محض ورود به مهرآباد، تماسی تلفنی با استاندار کرمان برقرار می‌کند تا آخرین وضعیت سیل‌زدگان کرمانی را پیگیری کند. در این تماس تلفنی رئیس‌جمهور ضمن آنکه میزان خسارات سیل، جزئیات رسیدگی به آسیب دیدگان و اسکان موقت آن‌ها را از استاندار کرمان پیگیری کرده، دستورات لازم برای تسریع در خدمات رسانی به سیل‌زدگان را هم به استاندار ابلاغ می‌کند.
با وجود این تماس تلفنی و با وجود آنکه بخش‌های دیگر دولت در خدمت رسیدگی به اوضاع سیل‌زدگان هستند و سخنگوی دولت هم به نمایندگی از رئیس‌جمهور، پیگیری تلفنی را انجام داده است، باز رئیسی این سطح از پیگیری را کافی نمی‌داند و ساعاتی پس از مراجعت از مسکو، خود راهی کرمان می‌شود.
ظهر جمعه، دوم بهمن هواپیمای رئیس‌جمهور در جیرفت بر زمین می‌نشیند. او شخصاً برای بازدید آمده است، چون از اثرات اجتماعی و البته عمرانی این بازدید حضوری آگاه است. هم مسئولان متوجه جدیت دولت مرکزی در رسیدگی به اوضاع هستند و این امر مانع اهمال‌کاری احتمالی می‌شود و هم مردمی که در بلا هستند، متوجه توجه دولت به خود می‌شوند و این شبهه دردناک که مقامات پایتخت‌نشین اعتنایی به ما ندارند، به وجود نمی‌آید. گاهی اعتنا را باید به شکلی عملی و نه فقط روی کاغذ و آمار نشان داد تا از ناامیدی و دلسردی مردم جلوگیری شود.
تصویری از رئیسی روی پتو در نمازخانه و حین صحبت با سه نفر از مقامات استانی کرمان که دو نفرشان پوشش نظامی دارند، با تیتر «نشست اضطراری رئیس‌جمهور با مسئولان جنوب استان کرمان» در خبرگزاری‌ها کار شده است. علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان حاضران در این جلسه اضطراری با رئیس‌جمهور هستند. کانون عمده سیل در جنوب استان در شهرستان‌های رودبارجنوب، قلعه‌گنج و منوجان است؛ همچنین شهرستان ریگان در شرق استان نیز درگیر سیلاب بوده‌اند. استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه سیل اخیر در جنوب استان کرمان بسیار گسترده و فراگیر بود، می‌گوید: «از لحظات اول مسئولان در کنار مردم سیل زده حضور داشتند و امدادرسانی آغاز شده است.»‌او با بیان اینکه در سیل اخیر راه ۳۳۹ روستای استان مسدود شده و مجبور به تخلیه کامل ۱۹ روستا شدیم، ادامه می‌دهد: «بیش از ۵ هزار خانه گرفتار آبگرفتگی و گل و لای شدید شده و حدود ۲۵ هزار کرمانی گرفتار سیلاب شدند.»
رئیس‌جمهور پس از این نشست اضطراری، سوار بالگرد می‌شود تا بازدیدی هوایی از مناطق سیل‌زده داشته باشد و بعد هم گفت‌وگوی رودررو با مردم. روستای سیل‌زده نهضت‌آباد از توابع شهرستان رودبارجنوب کرمان، مقصد بازدید اوست. او به میان مردم می‌رود و مستقیم حرف می‌زند و حرف می‌شنود. این تفاوت او با رئیس‌جمهور قبل از خود است. اگر دیروز رئیس‌جمهور برای بازدید‌های اینچنینی، یا نمی‌رفت یا اگر می‌رفت، از شاسی بلند خود پیاده نمی‌شد، امروز رئیس‌جمهوری بدون ماشین آمده است و می‌خواهد میان او و مردمی که او خدمتگزار آن‌ها باید باشد، فاصله‌ای نباشد.
سپهر خلجی، عضو شورایعالی خبرگزاری ایرنا عصر جمعه در اینستاگرام خود نوشت: «رئیس‌جمهور محترم بعد از یک سفر فشرده و مهم به مسکو که همراه با ملاقات‌ها و برنامه‌های متعدد و راهبردی بود دیشب به تهران بازگشت و هنوز از گرد راه نرسیده، امروز صبح برای سرکشی از حال و روز مردم مناطق سیل زده راهی کرمان شد. این در شرایطی است که در این چند روز معاون اول دولت و وزیر کشور و... هم برای یاری رسانی به مردم آسیب دیده در منطقه حضور داشتند. ذهنم یاری نمی‌کند تا نمونه‌ای از این وضعیت را حداقل در چند سال گذشته به خاطر بیاورم. سفر رئیس‌جمهور به مناطق سیل زده بلافاصله بعد از بازگشت از مسکو حائز ارزش‌های خبری شهرت، تازگی و شگفتی بسیار بالاست و به لحاظ نشانه شناسی نشانگر اتفاق دلگرم کننده‌ای در سطح عالی مدیریت اجرایی کشور است. داریم به مرحله‌ای می‌رسیم که جریان خبر از حجم کار و تحرک و سرعت عمل رئیس‌جمهور جا بماند. این مسئله را به روشنی می‌شود از اولین تصاویری که رسانه‌ها از این سفر غافلگیر‌کننده منتشر کرده‌اند فهمید.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asghar
|
Canada
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
با سلام و صبح بخیر .درود بیکران خدمت رییس جمهور مردمی ایران اسلامی . و با تشکر از اطلات رسانی جوان .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار