کد خبر: 1076561
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
منابع یمنی خبر دادند که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، شهر الحدیده را بمباران کردند که در پی آن، چند غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز سعودی شامگاه پنجشنبه از آغاز عملیات جدیدی برای حمله به شهر الحدیده یمن خبر داد.

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای از «حملات هوایی دقیق» به الحدیده خبر داد تا به زعم خود بتواند تجهیزات و توانمندیهای نیروهای انصارالله را نابود کند.

شبکه خبری روسیا الیوم با استناد به این بیانیه گزارش داد، بندر الحدیده، «شریان قاچاق سلاح» به نیروهای انصارالله است. ائتلاف عربی همچنین با این ادعا که بندر الحدیده، تهدیدی برای آزادی کشتیرانی است، گفت که نیروهای انصارالله از توافق استکهلم «به عنوان چتر حمایتی و تهدیدی برای آزادی کشتیرانی» استفاده کردند.

ائتلاف همچنین پیش از این مدعی شده بود که «انبارهای سلاح نیروهای یمنی در الحدیده» را بمباران کرده است. به ادعای ائتلاف، بندر الحدید، «پادگان نظامی است که امنیت منطقه و جهانی را تهدید می‌کند».

بر خلاف این ادعا، شبکه خبری المسیره خبر داد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، ساختمان اداره مخابرات الحدیده را بمباران کرده‌اند.

به گفته المسیره، در جریان این حملات، دستکم سه غیر نظامی زخمی و چند نفر نیز کشته شده‌اند. هنوز آمار دقیقی از تلفات این جنایت در دست نیست.

در همین ارتباط، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن فرار رو به جلوی ائتلاف سعودی و نقض قوانین جنگی و انسانی توسط آن در خصوص بندر الحدیده یمن را محکوم کرد.

العزی تاکید کرد: هیات نمایندگی سازمان ملل در یمن از زمان انعقاد توافق سوئد طی سال‌های گذشته به شکل روزانه و هفتگی از بنادر استان الحدیده سرکشی می‌کند.

العزی گفت: از جسارت سخنگوی متجاوزان در ساخته و پرداخته کردن اتهام‌ها در تعجبیم؛ در حالی که این اتهام‌ها باید متوجه خودشان باشد که قوانین و ارزش‌های انسانی و اخلاقیات جنگ را به شدت نقض می‌کنند.

این مقام یمنی در پایان از سکوت هیات نمایندگی سازمان ملل در یمن در قبال سخنان گمراه کننده و خودسرانه شگفت زده شدیم.

ائتلاف سعودی مدعی شده بود که بندر الحدیده دروازه اصلی قاچاق سلاح به یمن است و استفاده از اماکن غیرنظامی برای اهداف نظامی آن را به هدف مشروعی برای ائتلاف تبدیل می‌کند.

ائتلاف سعودی عملیات اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در توقیف کشتی نظامی امارات به دلیل اقدامات خصمانه در آب‌های منطقه ای یمن را نقض آشکار قانون بین المللی و قوانین دریانوردی خواند.

از سوی دیگر پس از آنکه ائتلاف سعودی نیروهای صنعاء را به «کشتی‌ربایی» متهم و سعی کرد محموله کشتی اماراتی «روابی» را «غیرنظامی و پزشکی» جلوه دهد، ارتش یمن امروز تصاویری را از محموله تسلیحاتی این کشتی منتشر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار