کد خبر: 1076457
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
فریدون حسن

دوباره نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر فرارسیده و بار دیگر برخی هوس کرده‌اند بروند خارج از کشور مثلاً اردو برپا کنند. یک داستان تکراری برای هدر دادن پول مردم و بیت‌المال، داستانی که هرچند سال یک‌بار با قانون منع برپایی اردو‌ها مثلاً جمع‌وجور، اما باز هم از سر گرفته می‌شود.
سؤال اصلی این است که در این اوضاع و احوال بد اقتصادی کشور و مردم چه لزومی دارد تیم‌های بیت‌المال‌خور فوتبال به اسم آماده‌سازی و برخی دیگر از اصطلاحات دهان پرکن بروند خارج از کشور اردو بزنند، در حالی که همین اردو‌ها را با هزینه‌های کمتر می‌شود در داخل کشور هم برپا کرد. سؤال بعدی این است که چرا برای یک‌بار این موضوع تبدیل به قانونی لازم‌الاجرا نمی‌شود تا تکلیف همه روشن شود. البته قانونی که کسی هم نتواند دورش بزند و عزیزکرده‌ها از آن مستثنا نباشند، حتی می‌تواند قانونی باشد که تا درست شدن شرایط وخیم اقتصادی کشور و مردم اجرا شود تا اینگونه از زیاده‌خواهی‌های تیم‌های فوتبال جلوگیری شود.
این روز‌ها برخی تیم‌های پرمدعا همچنان اصرار بر برپایی اردوی خارجی دارند. تیم‌هایی که به سبب انباشت میلیارد‌ها تومان بدهی خارجی، حتی از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز حذف شده‌اند، اما هنوز هم اصرار دارند که با بیت‌المال‌خوری بروند خارج از کشور اردو برپا کنند، در حالی که به‌زعم بسیاری از کارشناسان همین اردو‌ها را می‌توان با هزینه‌های کمتر و اطمینان بیشتر در ایران برگزار کرد.
اصلاً چرا راه دور برویم، همین استقلال که درخواست دارد در امارات اردو برپا کند، هنوز جناب مجیدی پاسخ درستی به حواشی اردوی قبلی تیمش نداده، همان اردویی که وزیر ورزش در واکنش به انتشار اخبار حرکات و رفتار‌های بازیکنان استقلال اعلام کرد مایه شرمندگی است. حالا، اما همین استقلال درخواست برپایی مجدد اردوی خارجی دارد؛ با کدام پول و با کدام سرمایه فعلاً معلوم نیست، اما آنچه مشخص است اینکه در نهایت پول مردم هست و تیم‌هایی از این دست استاد بر باد دادن پول مردم به اسم آماده‌سازی و اصطلاحات دهان پرکن دیگر هستند. پس اگر شنیدید با درخواست آن‌ها موافقت شده، چندان تعجب نکنید. وزیر هم حالا انتقادی از ماجرا‌های اردوی قبل کرده، اما به هر حال استقلال و پرسپولیس در نگاه وزارت با بقیه تیم‌ها فرق دارند و به قول خودشان بیشترین حجم و زمان کاری وزیر و وزارت ورزش صرف رفع مشکلات این دو می‌شود، اردوی خارجی هم یکی از آنها، جای دوری نمی‌رود. طبیعی است که در این میان تیم‌ها همچنان مظلوم‌نمایی راه بیندازند که دل آدم و عالم برای‌شان آب شود و حق را به آن‌ها بدهند.
این اتفاقی است که طی سال‌های گذشته بار‌ها رخ داده، امروز استقلال و روز دیگر پرسپولیس، حتی می‌توان از تیم‌های دیگر هم نام برد. نکته اینجاست که چطور بلد باشی کارت را پیش ببری یا اینکه چطور بلد باشی سروصدا به راه بیندازی، کاری که امروز باشگاه آبی‌پوش پایتخت خوب انجام می‌دهد و به اسم اینکه چند سال است حقش ضایع شده با سیاه‌نمایی سعی در رسیدن به خواسته‌هایش دارد. یکی از خواسته‌ها نیز همین برپایی اردوی خارجی است تا بروند و باز هم دور یا مقابل چشمان سرمربی‌شان کار‌هایی انجام دهند که مایه شرم است. طبیعی است وقتی پاسخگوی کار‌های قبلی خود نبودند و کسی هم نبوده که بپرسد چکار کردند، حالا توقع دارند بدون کوچک‌ترین مانعی مجوز اردوی خارجی‌شان امضا شود و اگر نشود دوباره سروصدا و حاشیه‌سازی است که راه می‌افتد.
حقیقت این است که جلوی زیاده‌خواهی‌ها باید گرفته شود، اینکه فوتبالی جماعت متوجه شود مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی بسر می‌برند و روا نیست که پول‌شان صرف اردو‌های خارجی آن‌ها شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار