کد خبر: 1076435
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به مخالف‌خوانی‌های سفر رئیس‌جمهور به روسیه
سفر رئیس‌جمهور به روسیه و گفته‌های روز‌های اخیر دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در خصوص چین و روسیه موجب شد برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که همواره به هر عملکرد دولت بدبین‌اند، توئیت‌هایی اعتراضی را به اشتراک بگذارند.

سفر رئیس‌جمهور به روسیه و گفته‌های روز‌های اخیر دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در خصوص چین و روسیه موجب شد برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که همواره به هر عملکرد دولت بدبین‌اند، توئیت‌هایی اعتراضی را به اشتراک بگذارند. در همین راستا صادق زیباکلام در توئیتی نوشته است: «‏یادم باشه جناب دکتر عبداللهیان از روسیه که برگشتن بگم اون سردر نه شرقی نه غربی وزارت خارجه رو که مدت‌هاست دیگه بی‌مصرف شده بیارن پایین». کاربران در پاسخ به این گروه از عدم فهم مسئله و درک نکردن تفاوت تعامل با وابستگی نوشتند و این‌گونه استنباط کردند که مشکل مخالفت‌های این گروه نه دلسوزانه بلکه بهانه‌گیرانه است. در ادامه بخش‌هایی از اظهارنظر‌های اصحاب توئیتر در پاسخ به زیباکلام و سایر همفکران او مرور شده است.


محمدرضا صدیقی:
اگه رئیسی به‌جای رفتن به روسیه به امریکا سفر کرده بود واکنش غربگرا‌های وطنی چی بود؟
امین موسوی:
یه دونه حزب‌اللهی تو تلویزیون‌های روسیه و چین برنامه نداره، ولی رفقای اصلاح‌طلب شما خاک بی‌بی‌سی و صدای امریکا رو خوردن. یه حزب‌اللهی تا حالا نگفته امضای فلان مقام روس تضمینه، ولی رفقای شما کارت پستال تبریک کریسمس برای غربی‌ها می‌فرستادند. فرقه بین تعامل و وادادگی، سعی کنید بفهمید.
محمود میرحاجی:
سفیر سابق ایران در روسیه: «دولت قبل تمایلی به برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت کشور روسیه نداشت، تا آنجایی که پوتین در پایان سفرش به ایران در زمان روحانی گفته بود در دیدار با رهبر و رئیس‌جمهور ایران با دو رویکرد کاملاً متفاوت روبه‌رو شدم.» حالا متوجه اهمیت سفر ‎رئیسی به روسیه می‌شیم.
کاربری با نام «Eren Yeager»:
خلاصه‌ای از مطالب تایملاین اصلاحات در چند روز آینده: رئیسی شکست خورد و هیچ قرارداد مهمی با روسیه نبست! رئیسی مملکت را به روسیه فروخت! اصلاً قرارداد روسیه را ظریف نوشت! زبان بدن رئیسی در روسیه نشان داد ما مستعمره روسیه هستیم! ترکمنچای؟ این بود دیپلماسی عزت‌تان؟
علیرضا سلیمانی:
دوستانی که منتظر پروپاگاندا با عکس استقبال از رئیسی در مسکو هستند، از الان در جریان باشند که استقبال فرودگاه همیشه در سطح معاون وزیر خارجه و استاندار و شهردار انجام می‌شده، پیشاپیش از زحمات شما سپاسگزاریم.
عبدالرحیم انصاری:
چه بدخواهان بپذیرند چه نپذیرند ایران امروز خودش را میان شش ابرقدرت برتر دنیا جا داده است. امریکا، انگلیس و فرانسه در یک طرف، و ایران، روسیه و چین در طرف دیگر معرکه قرار دارند. این یک ادعا نیست، واقعیتی است که غربی‌ها نیز بدان اذعان دارند. غرب مجبور است با ایران ابرقدرت کنار بیاید.
کاربری با نام «ایشی‌خاکی»:
‏خوبی سفر رئیسی به روسیه برای غرب‌پرست‌ها اینه که مجبور نیستن زحمت بکشن اراجیف جدید بنویسن. کافیه همون چرندیاتی رو که در مورد سفر امیرعبداللهیان به چین نوشتن بازنویسی کنن. فقط هر جا کلمه چین بود تغییرش بدن به روسیه!
علیرضا نظرآباد:
والا نمی‌دونیم به چه ساز این برانداز‌ها و اصلاح‌طلبان باید دولت رو اداره کرد. اول میگن تعامل با جهان ندارید، وقتی میریم برای تعامل میگن وادادید. میگن زبان دنیا را بلد نیستید، وقتی میریم برای گفتگو با جهان باز میگن فلان. چند چندین با خودتون؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار