کد خبر: 1076412
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در تلاشیم فضا‌های ورزشی تحت تملک وزارتخانه را که به ۴۰۰۰ مورد می‌رسد به صورت رایگان در اختیار تمام دانش آموزان دارای معلولیت و خانواده هایشان قرار دهیم که به زودی دستورالعملش را ابلاغ می‌کنیم گفت: آمادگی تجهیز فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش استثنایی را نیز داریم.
صادق ستاری فرد در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه که در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی برگزار شد با بیان اینکه در اصل سوم قانون اساسی، تربیت بدنی برای همه تاکید شده است و یکی از جلوه‌های عینی آن باید دانش آموزان باشند گفت: در ساحت اسناد تحولی و سیاست‌های بالادستی برقراری عدالت یکی ازکلیدواژه‌هایی است که به کرات مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از جلوه‌های برقراری عدالت عدالت، در نیروی انسانی، برخورداری از فضا و تجهیزات آموزشی و ورزشی است. از سوی دیگر یکی از جلوه‌های مهم عدالت، توجه به دانش آموزان و اقشاری است که به طرق مختلف نیازمند حمایت بیشتر هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برقراری عدالت برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه نسبت به دانش آموزان عادی از اهمیت بیشتری برخوردار است گفت: این امر هم به جهت آثار ورزش در جمع پذیری و هم تاثیر آن در تامین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و افزایش اعتماد به نفش و خودباوری به ویژه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اهمیت زیادی دارد.

ستاری فرد تاکید کرد که هدف ما ارتقای زندگی این دانش آموزان است. تعلیم و تربیت تمام ساحتی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اهمیت خاصی دارد. تربیت زیستی و بدنی یکی از ابعاد تربیت تمام ساحتی است و برگزاری مسابقات ورزشی می‌تواند به برقراری نظام عدالت کمک کند. ما هم آمادگی داریم و هم خود را مکلف می‌دانیم که در تامین نیاز‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در خدمت این دانش آموزان باشیم.

وی همچنین به پیگیری‌هایی برای تسهیل استخدام افراد دارای معلولیت از طریق مجلس شورای اسلامی اشاره و با بیان اینکه در تلاشیم فضا‌های ورزشی تحت تملک وزارتخانه را که به ۴۰۰۰ مورد می‌رسد به صورت رایگان در اختیار تمام دانش آموزان دارای معلولیت و خانواده هایشان قرار دهیم که به زودی دستورالعملش را ابلاغ می‌کنیم گفت: آمادگی تجهیز فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش استثنایی را نیز داریم.


به گزارش ایسنا علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز احادیث و روایاتی پیرامون اهمیت ورزش و تربیت بدنی بیان کرد و گفت: در آموزه‌های دینی ما توصیه‌های فراوانی به ورزش شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز تاکیداتی درباره ورزش و نشاط در جامعه دارند. تربیت بدنی و ورزش از مهمترین عواملی است که باعث حفظ و ارتقای سطح سلامت، تناسب و توازن قوای بدنی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اگر به تربیت بدنی توجه و به ورزش اهمیت دهیم به گونه‌ای که بخشی از زندگی ما باشد و جای خودش را در سبک زندگی ما پیدا کند، آثار بسیار مثبتی بر جای خواهد گذاشت اظهار کرد: ورزش موجب کاهش اضطراب و استرس می‌شود. ورزش موجب ارتقای حافظه شده و زمینه بروز خلاقیت‌ها را فراهم و مهارت‌های حل مسئله را بهبود می‌دهد و در یک کلام موجب بهبود وضعیت کلی بدن می‌شود.

کریمیان افزود: ورزش علاوه بر ایجاد نشاط، موجب ارتقای تربیت اجتماعی نیز می‌شود. همچنین در سندتحول بنیادین نگاه خاصی به ورزش و تربیت بدنی شده است و ما به ساحت‌های ششگانه توجه می‌کنیم و تاکید بر تحقق همه این ساحت‌ها به صورت توامان است.

وی با اشاره به اینکه اجرای مسابقات ورزشی کارکرد‌های بسیاری دارد که یکی از آن‌ها کمک به توسعه ورزش در دانش آموزان است گفت: مسابقات زمینه ارتقای آمادگی جسمانی را فراهم و از بروز برخی معلولیت‌های ثانویه جلوگیری می‌کند. حضور دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مسابقات پارا آسیایی و کسب مدال‌های طلا و نقره را باید تبریک گفت. این دوره از مسابقات در ۳۱ استان به میزبانی چند اداره کل برگزار می‌شود و امید است باعث بروز و ظهور استعداد‌های بیشتری باشد و به شناخت عمیقی از توانمندی‌های خودشان برسند و شاهد موفقیت‌های بیشتر آن‌ها باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار