کد خبر: 1076392
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: امروز (۲۹دی‌ماه) بارش شدید نخواهیم داشت و فقط در هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان بلوچستان شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و پنجشنبه (۳۰دی‌ماه) در غرب و شمال غرب کشور و همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران همچنین در استان‌های زنجان، مرکزی و همدان و ارتفاعات و دامنه‌های استان تهران والبرز و قزوین بارش برف دور از انتظار نیست.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در روز جمعه (اول بهمن‌ماه) برای استان‌های خوزستان و مازندران به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه بارش سنگین برف پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: روز پنجشنبه (۳۰دی‌ماه) بارش در ارتفاعات و روز جمعه (اول بهمن‌ماه) وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خطر ریزش بهمن را به دنبال دارد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به حادثه وقوع بهمن در۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ اظهارکرد: هوای روز جمعه (اول بهمن‌ماه) بسیار فریبنده است چراکه در شهر چندان خبری از سرما نیست، اما در ارتفاعات وزش باد شدید و سوزناک پیش‌بینی می‌شود و از کوهنوردان خواهشمندیم که در این روز به کوهنوردی نروند تا حادثه تلخ سال گذشته تکرار نشود.

ضیاییان تصریح کرد: طی روز‌های آینده تغییرات چشمگیری در وضعیت دما نخواهیم داشت.

وی درباره هشداری که در فضای مجازی در زمینه تاریخی و بی‌سابقه بودن سرمای بامداد امروز منتشر شده است، گفت: هوا سرد است، اما تاریخی نیست و طبیعت فصل است و در برخی نقاط شمال غرب مانند ورزقان کمتر از ۲۰- درجه سانتیگراد است البته هشدار‌های لازم برای چنین شرایطی صادر شده است.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: مردم به منظور اطلاع دقیق از اخبار هواشناسی تنها به هشدار‌ها و اطلاعیه‌های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی که در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود، توجه کنند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار