کد خبر: 1076353
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
سازندگان و سرمایه‌گذاران فیلم سینمایی «مصلحت» مطرح کردند
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» بعد از حواشی زیادی که پیرامون اکران آن وجود داشت اعلام کرد، این فیلم رفع توقیف شده است و زمینه اکران عمومی آن فراهم می‌شود.
مصطفی شاه‌کرمی

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» بعد از حواشی زیادی که پیرامون اکران آن وجود داشت اعلام کرد، این فیلم رفع توقیف شده است و زمینه اکران عمومی آن فراهم می‌شود.
به گزارش «جوان» رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری ضمن اشاره تلویحی به اختلاف نظر و ملاحظات برخی دستگاه‌ها در مورد محتوای «مصلحت» به مهر می‌گوید: این فیلم توقیف نیست، تنها دولت قبل نمی‌خواست آن را در زمانش اکران کنیم!
فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه محصول مشترک سازمان فرهنگی- هنری اوج و حوزه هنری است. این فیلم در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول را برای حسین دارابی به همراه داشته باشد.
محمدرضا شفاه تهیه‌کننده «مصلحت» درباره سرنوشت اکران این فیلم که پیش از این خبر توقیف آن رسانه‌ای شده بود، می‌گوید: «مصلحت» در حال حاضر آماده نمایش است و همکاران در حوزه هنری در حال برنامه‌ریزی برای اکران آن هستند. مشکلاتی هم که فیلم از سوی قوه قضائیه با آن مواجه شده بود تا حدود زیادی برطرف شده است. در همین رابطه چند وقت پیش احسان محمدحسنی، رئیس سازمان اوج در نشست خبری ۱۰ سالگی اوج نیز از توقیف دو فیلم سینمایی «مصلحت» و «لباس شخصی» که از تولیدات سازمان متبوعش هستند، خبر داد. او ضمن اشاره به اینکه قوه قضائیه در مورد این فیلم ملاحظاتی دارد، گفته بود: «سوءتفاهمی برای قوه قضائیه رخ داده است که در حال گفتگو هستیم و حتماً حل می‌شود. درباره هر دو فیلم همین قوه قضائیه مشکل دارد.»
حالا بعد از مدت‌ها فراز و فرود و اظهارات ضدونقیض در مورد علت توقیف یا تأخیر در اکران این فیلم حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری سعی کرد مسئله‌دار شدن «مصلحت» را به عوامل دیگری غیر از آنچه تاکنون در مورد آن گفته شده است، مرتبط کند. رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در اظهاراتش اگرچه به طور تلویحی مناقشه و اختلاف نظر با برخی دستگاه‌ها را که همان قوه قضائیه است، رد نمی‌کند، اما علت اصلی تأخیر در اکران آن را بر گردن مدیران دولت قبل می‌اندازد. جعفریان برخلاف اظهارات محمدحسنی، رئیس سازمان اوج و محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده «مصلحت» در این رابطه می‌گوید: «فیلم «مصلحت» توقیف نیست، تنها دولت قبل نمی‌خواست آن را در زمانش اکران کنیم. برخی ارگان‌ها نیز نکاتی درباره این فیلم دارند که در حال مذاکره درباره آن هستیم.»
فیلم «مصلحت» داستانی پلیسی- جنایی دارد و داستان آن در حال و هوای سیاسی اواخر دهه۵۰ می‌گذرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار