کد خبر: 1076223
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به توئیت مکرون در خصوص آزار و اذیت زنان در حمل‌ونقل عمومی فرانسه
مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در توئیتی نوشته است: روزبه‌روز تعداد زنانی که از ترس آزار و اذیت با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد نمی‌کنند، بیشتر می‌شود

مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در توئیتی نوشته است: «روزبه‌روز تعداد زنانی که از ترس آزار و اذیت با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد نمی‌کنند، بیشتر می‌شود. به همین خاطر حضور پلیس مخصوصاً در زمان‌هایی که آزار و اذیت بیشتر می‌شود را دو برابر می‌کنیم.‌» این توئیت با واکنش‌های بسیاری در جهان همراه بوده است و تا لحظه نوشتن این گزارش قریب به ۵هزار اظهار نظر در خصوص آن در توئیتر ثبت شده است. کاربران فارسی‌زبان نیز در این خصوص مطالب بسیاری نوشتند. عمده مطالب کاربران ایرانی به توجه به واقعیت غرب و فرانسه و تأثیر سیاست‌های رهاشدگی پوشش و حجاب معطوف است. در ادامه بخش‌‌هایی از واکنش‌های کاربران فارسی‌زبان توئیتر مرور شده است.

موسی مستمع:
واقعاً تصویر ایرانی‌‌ها از غرب تصویر مخدوشی است. عمدتاً فکر می‌کنیم بهشتی است که همه آزادانه و در شرایطی کاملاً فرهنگی و لاکچری و نایس زندگی می‌کنند اما واقعیت این است که مجبورند پلیس را دوبرابر کنند تا بلکه جلوی تعارض را بگیرند که البته اگر بشود...

کاربری با نام «سیدمهدی»:
مکرون: «روز به ‌روز به تعداد زنانی که از ترس آزار و اذیت با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد نمی‌کنند، اضافه می‌شود. به همین خاطر حضور پلیس، مخصوصاً در زمان‌هایی که آزار و اذیت بیشتر می‌شود را دو برابر می‌کنیم». اشتباه می‌کنی! باید حجاب و آزادی‌های اجتماعی رو بیشتر کنی مردم چشم و دل‌شون سیر بشه!
غلامی اراکی:
پاریس، برج ایفل، خیابان شانزلیزه با مزون‌های معروفش! سیمون دوبوآر و جنبش فمینیستی او در قلب اروپا. ذهن را به زن مدرن اروپایی می‌برد اما امانوئل مکرون توئیت زده: «زنان از ترس تعرض، جرأت سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی را ندارند؛ پلیس را بیشتر خواهیم کرد‌». #سراب_غرب

کاربری با نام «عبدالرضا»:
سند 2030 رو اجرا کنید، ما هم مثل غربی‌ها چشم‌سیر بشیم. مدرسه‌ها رو مختلط کنید ما هم مثل غربی‌ها بشیم. تو مدارس آموزش جنسی به بچه‌ها بدید، ما هم مثل غربی‌ها بشیم. روابط دختر پسر‌ها رو آزاد کنید، ما هم مثل غرب چشم‌سیر بشیم. غرب: تجاوز در وسایل حمل و نقل عمومی... فرانسه بهشت زنان!

سیدعلی موسوی:
مکرون گفته تعرض به زنان انقدر زیاد شده که بیشترشون جرأت نمی‌کنن سوار اتوبوس و قطار شهری بشن. به نظرم ‌راهکارش اینه که اختلاط و روابط زن و مرد رو آزاد کنن و حجاب رو حذف کنن تا برای مرد‌ها عادی بشه و چشم و دل‌شون سیر بشه!

کاربری با نام «ابراهیم»:
در حالی که در ایران برخی وجود واگن بانوان در مترو یا جدا بودن بخش زنان و مردان در اتوبوس واحد را بد می‌دونن مکرون رئیس‌جمهور فرانسه داره می‌گه به دلیل آزارهای جنسی زنان در این کشور روز به روز بیشتر از سوار شدن در وسایل نقلیه عمومی می‌ترسن و قراره حضور پلیس در این وسایل بیشتر بشه.

مهدی نصیرزاده:
شهید مطهری در کتاب حجاب می‌گویند این منطقی که فکر کنیم با برداشته شدن حجاب چشم و دل‌‌ها سیر می‌شود غلط است و تاریخ هم غلط بودنش را اثبات کرده و بعد مثال می‌زنند که اگر قرار بود چشم و دل سیر شود برخی از پادشاهان قاجار حرمسراهای ۵۰۰ نفری نداشتند. حالا هم حکایت فرانسه و روشنفکران داخلی است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار