کد خبر: 1076185
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
حسین ساوه شمشکی می‌گوید به جدیت پیگیر کسب سهمیه المپیک زمستانی بودم تا جایگاه شمشک را در اسکی ایران یادآوری کنم.
 المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از ۱۵ بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد و ایران هم در این رویداد بزرگ سه نماینده در اسکی صحرانوردی و آلپاین دارد. حسین ساوه شمشکی و عاطفه احمدی در اسکی آلپاین و سید ستار صید در صحرانوردی اسکی‌بازان ایران در این بازی‌ها هستند.

حسین ساوه‌شمشکی در گفتگو با ایسنا به کسب سهمیه بازی‌های زمستانی پکن اشاره و بیان کرد: اواخر فصل گذشته بعد از دو سال دوری از مسابقه برگشتم و کار برایم سخت بود، چون از شرایط مسابقه دور شده بودم، اما تمرینات بدنسازی را داشتم. تمریناتم را تا تابستان ادامه داد و بعد از مدتی به دوبی رفتم تا لوازمی را که سفارش داده بودم، بگیرم و چند روزی هم قبل از اعزام به رقابت‌های ترکیه تمرین کردم. به ایران برگشتم، تمریناتم را ادامه دادم و به مسابقات ترکیه رفتیم که مدال طلا گرفتم و امتیاز جهانی مارپیچ کوچکم را ارتقا دادم. در بیش‌تر مسابقات داخلی هم اول شدم.

او در مورد برنامه خود برای کسب سهمیه المپیک گفت: اواخر فصل اسکی ۹۹ دوباره به مسابقات برگشتم. با این که مدتی پیست‌ها تعطیل بود، اما من و تعدادی از اسکی‌بازان شمشک همراه با علیدادساوه‌شمشکی در شمشک تمرین کردیم. پیست بسته بود، اما پیاده تا بالا می‌رفتیم و تمرین می‌کردیم. قبل از شروع تمریناتم به دلیل مصدومیت اضافه وزن پیدا کرده بودم که شروع تمرینات و پیاده بالا رفتن‌ها باعث شد تا حدود ۱۰ کیلوگرم وزن کم کنم. تمرینات بدنسازی و فنی را آن جا انجام دادیم و بعد از آن که برف هم تمام شد به کیش رفتم و حدود یک ماه دور جزیره را رکاب زدم و دویدم. سعی کردم تمرینات هوازی و قدرتی را انجام بدهم. در ادامه در پیست توچال تقریبا ۱۷، ۱۸ روز تمرین کردم. نسبت به دوره‌های قبل المپیک که حضور داشتم، با برنامه بهتری پیش رفتم و اکنون خوشبختانه از نظر تمرینی و آمادگی جسمانی به شرایط مطلوبی رسیده‌ام.

این المپین اسکی ایران در این مورد افزود: به جد پیگیر کسب سهمیه بودم و بزرگ‌ترین انگیزه‌ام این بود که یادآوری کنم شمشک چه جایگاهی در اسکی کشور دارد. متاسفانه پیست شمشک تعطیل است و خیلی انگیزه داشتم که باز هم یک فرد با پسوند شمشکی سهمیه را کسب کند. امیدوارم با برنامه‌ای دقیق این پیست دوباره احیا و بازگشایی شود. البته صرف بازگشایی پاسخگوی نیاز اسکی این شهر نیست بلکه باید برای توسعه آن برنامه‌ای دقیق پیاده کرد تا دوباره به روز‌های اوجش برگردد.

او به تجربه سومین المپیک اشاره کرد و گفت: از دومین المپیکی که شرکت کردم (المپیک ۲۰۱۴ روسیه) زمان زیادی می‌گذرد و الان شرایطم به گونه‌ای است که در اسکی از نظر آمادگی جسمانی، فنی و روحی به ثبات بیش‌تری رسیده‌ام و می‌توانم خودم را با شرایط پیست پکن تطبیق دهم و نتیجه خوبی کسب کنم.

ساوه شمشکی با بیان این که پیش‌بینی نتیجه در اسکی سخت است، ادامه داد: با یک اشتباه کوچک نتیجه تغییر می‌کند، اما اگر شرایط مثل المپیک قبل باشد و اتفاقات عجیب و غریبی نیفتد، نسبت به دوره‌های قبل نتیجه بهتری کسب خواهم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار