کد خبر: 1076139
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
حسین عبداللهی‌فر

دانشجوی رشته مکانیک بود که به استخدام شرکت نفت آبادان درآمد و در اولین اعتراضاتش به ستمی که انگلیسی‌ها در حق کارکنان شرکت نفت روا می‌داشتند، مورد تعقیب پلیس قرار گرفت و مخفیانه به عراق گریخت. در اولین روز‌های ورودش به نجف اشرف لباسی را که رضاخان به زور از تن پدرش درآورده بود، به تن کرد و وارد حوزه علمیه شد. اما مدت زمان زیادی نگذشته بود که با مطالعه کتاب کسروی علیه شیعه و اهانت وی به آل الله عازم ایران شد.
وی ابتدا به مباحثه با کسروی پرداخت تا شاید از راه محاجه علمی از ادامه اهانت‌هایش باز دارد، اما خیلی زود متوجه شد که اقدامات کسروی علیه اسلام بخشی از برنامه استکبار برای حذف هویت دینی ملت مسلمان ایران است.
همین وضعیت سید مجتبی نواب صفوی را بر آن داشت تا با نظریه پردازی ایده حاکمیت اسلام اقدام به چاپ کتابی در این زمینه کند و برای تحقق این آرمان مقدسش اقدام به سازماندهی تشکیلاتی کرد که بتواند با اندیشه ناب، توان اقتصادی بالا و انگیزه مبارزاتی خالص به مقابله با هجمه فکری، سیاسی و اقتصادی غرب بپردازد؛ لذا هوشمندانه و ماهرانه به سراغ هیئت‌های مذهبی رفت و تشکیلاتی تحت عنوان «هیئت‌های موتلفه اسلامی» راه اندازی کرد. تشکلی که توانست با راهبرد دفاع نامتقارن در قالب تاکتیک‌های چریکی عملیات مسلحانه را آغاز کرد و مانع تحقق بسیاری از برنامه‌های غرب در ایران شد. نواب شهید شد، اما خون او به اندیشه حاکمیت اسلامی جان تازه‌ای داد و خیلی زود یاران وی برای ادامه راهش برنامه ریزی کردند که هرچند در ظاهر توفیقاتی نداشت، اما تداوم این راه را قوام بخشید تا جایی که هم نظام اسلامی مبتنی بر آرمان‌های وی محقق شد و هم هنوز تشکیلات وی با نام حزب مؤتلفه اسلامی پابرجاست.
نکته مهم، اما اینجاست که تفکر کسروی‌ها همچنان برای تخریب اندیشه سیاسی اسلام و توانایی‌های فقه شیعی مشغول برنامه ریزی است و به عنوان پیاده نظام غرب در پی اثبات ناکارآمدی نظام ولایی است. روزی که نواب برای حاکمیت اسلامی به نظریه پردازی پرداخت هیچ امیدی به تحقق این ایده نبود، اما میان موج ناباوری ها، امیدبخش نیرو‌های انقلاب شد تا جایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص تأثیر اقدامات شجاعانه شهید نواب صفوی می‌گوید: «آن کسی که در دوره جوانی من خیلی روی من اثر گذاشت، در درجه اوّل، مرحوم «نوّاب صفوی» بود. آن زمانی که ایشان به مشهد آمد، حدوداً پانزده سالم بود. من به‌شدّت تحت تأثیر شخصیت او قرار گرفتم و بعد هم که از مشهد رفت، به فاصله چند ماه بعد، با وضع خیلی بدی شهیدش کردند. این هم تأثیر او را در ما بیشتر عمیق کرد.»
امروز که چهل و اندی سال از تحقق حاکمیت اسلامی می‌گذرد پیاده شدن آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله تحقق عدالت، کارآمدی فقه شیعه و ماندگاری نظام اسلامی نیازمند نظریه پردازی است. کاری که ادامه دهندگان راه خونین نواب باید با حفظ انسجام تشکیلاتی و محوریت بخشی اطمینان بخش به اردوگاه فکری خود ادامه دهند.
ادامه راه جهاد سرخ نواب در برابر تلاش‌های پیچیده تغییر طلبان ساختاری که ارکان نظام اسلامی را با هدف شوم تضعیف جایگاه ولایت فقیه مورد توجه قرار داده‌اند نیازمند اندیشه سبز تبیین‌گران جهادی است که با تشکیل جبهه همسو و همفکر می‌توانند افکار عمومی را نسبت به خط تحریف کسروی‌ها امروز روشنگری کنند. حرکتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمان همگانی جهاد تبیین در مقابل جنگ روایت‌ها و خط تحریف دشمن صادر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار