کد خبر: 1076020
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
رئیس پلیس فتا استان البرز خبرداد
رئیس پلیس فتا استان از برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری خبر داد و گفت:این پویش از امروز و به مدت یک هفته و با هدف آگاهی بخشی و افزایش آگاهی های اجتماعی در خصوص استفاده صحیح از فضای مجازی آغاز شده است.

سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به اینکه اهداف برگزاری این پویش پیشگیری از آسیب هایی است که کودکان ما را در فضای مجازی تهدید می کند گفت: می بایست شکافی که بین والدین و کودکان در فضای مجازی وجود دارد را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی والدین در فضای مجازی افزود:ارتقاء سواد رسانه ای والدین به آنان کمک می کند تا مسائل مربوط به فضای مجازی و موضوعات پیرامون آن را بهتر و دقیق تر درک کرده و ارتباط مناسب تری با کودکان خود برقرار کنند.

رئیس پلیس فتا البرز تصریح کرد:هرچقدر از شکاف بین والدین و کودکان در فضای مجازی کاسته شود به همان نسبت کودکان می توانند بهتر به والدین خود اعتماد کرده و مسائل و اتفاقات مربوط به فضای مجازی که برای آن ها رخ داده را برای والدین بازگو کنند و راجع به آن به صحبت کردن بپردازند.

این مقام انتظامی بیان داشت:افزایش حساسیت های اجتماعی از دیگر اهداف مهم برگزاری این پویش می باشد و نهادهایی از جمله آموزش و پرورش ، صدا و سیما ، وزارت ارشاد می توانند در آگاهی بخشی و افزایش سواد رسانه ای نقش بسزایی را ایفا کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از فضای مجازی از سنین پایه گفت : هر چقدر این آگاهی بخشی و فرهنگ سازی ایجاد شود شاهد آسیب های کمتری در افراد به خصوص کودکان خواهیم بود.

سرهنگ جلیلیان در پایان گفت: پویش کودکان سایبری به مدت یک هفته و هر روز با یک شعار خاص از جمله کودکان سایبری و والدگری در فضای مجازی ، کودکان سایبری و آموزش مجازی ، کودکان سایبری مسئولیت اجتماعی ، کودکان سایبری نقض حریم خصوص ، کودکان سایبری اعتیاد اینترنتی ، کودکان سایبری بازی های رایانه ای ، کودکان سایبری پلیس فتا حامی کودکان به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار