کد خبر: 1075957
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
سازمان بهداشت جهانی ۲ داروی جدید را برای پیشگیری از نوع شدید کویید ۱۹ و جلوگیری از مرگ و میر بیماران مبتلا توصیه کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سازمان بهداشت جهانی دو روش درمانی جدید را برای بیماری ناشی از کروناویروس تایید کرد چراکه موارد ابتلا به سویه اُمیکرون نظام سلامت در سراسر جهان را تحت فشار قرار داده است. کارشناسان این سازمان داروی عارضه آرتریت موسوم به بارسیتینیب (baricitinib) و داروی آنتی بادی سوتروویماب (Sotrovimab) را برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کووید-۱۹ توصیه کرده‌اند.

کارشناسان اکیدا استفاده از داروی بارسیتینیب را به عنوان جایگزین مسدودکننده‌های اینترلوکین-۶ (IL-۶) در ترکیب با کورتیکواستروئید‌ها برای درمان بیماران بدحال کووید-۱۹ توصیه کردند. به گفته آنان استفاده از این دارو همراه با کورتیکواستروئید‌ها درمبتلایان به نوع شدید کووید-۱۹ منجر به افزایش احتمال طول عمر آنان و کاهش نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می‌شود.

کارشناسان این سازمان همچنین پیشنهاد کردند که بارسیتینیب و مسدودکننده‌های گیرنده IL-۶ مانند توسیلیزوماب و ساریلوماب اثرات مشابهی دارند و تصمیم گیری در مورد تجویز آنان باید بر اساس مسائلی از جمله هزینه و تجربه پزشک باشد.

آنان همچنین سوتروویماب را برای مبتلایان به کووید خفیف که بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن توصیه کردند.

استفاده از این داروی آنتی بادی در مبتلایان به نوع خفیف بیماری، منجر به کاهش قابل توجه خطر بستری شدن در بیمارستان می‌شود؛ با این حال، طبق دستورالعمل صادر شده این دارو احتمالا تاثیر کمی بر مرگ و میر و استفاده از دستگاه تنفس دارد.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار