کد خبر: 1075926
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به آغاز اجرای توافق ۲۵ ساله ایران و چین
اعلام امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، مبنی بر آغاز اجرای توافق ۲۵ ساله با چین واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. کاربران از اجرای این توافقنامه استقبال کردند و آن را نشانه چشم ندوختن دولت به غرب دانستند. آن‌ها اجرای این توافق را در کنار سفر رئیس‌جمهور به روسیه و همچنین حین برگزاری مذاکرات وین، نشانه به کارگیری همه ظرفیت‌ها از سوی دولت برای حل مشکلات مردم دانستند.

اعلام امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، مبنی بر آغاز اجرای توافق ۲۵ ساله با چین واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. کاربران از اجرای این توافقنامه استقبال کردند و آن را نشانه چشم ندوختن دولت به غرب دانستند. آن‌ها اجرای این توافق را در کنار سفر رئیس‌جمهور به روسیه و همچنین حین برگزاری مذاکرات وین، نشانه به کارگیری همه ظرفیت‌ها از سوی دولت برای حل مشکلات مردم دانستند. کاربران همچنین منطق برخی از روشنفکران که این قرارداد را از موضع ضعف تلقی کرده بودند به باد نقد گرفتند و رویکرد دوگانه آن‌ها را در خصوص رابطه با غرب و شرق مضحکانه خواندند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
فائزه طلایی:
چطوری بدون اف‌ای تی اف هم واکسن وارد کردین هم به پیمان شانگ‌های پیوستید و سند همکاری با چین رو اجرایی کردید، مگر رسم شما دیوارکشی نبود؟!

احمد شیرزاد:
شروع اجرایی شدن توافق ۲۵ ساله با چین، در کنار سفر رئیس‌جمهور به روسیه آن هم درست در زمانی که تیم مذاکره‌کننده با قدرت در حال پیگیری برای حصول به توافق است، نوید آینده روشنی را می‌دهد. امیدوارم حالا که دولت همه ظرفیت‌ها را برای حل مشکلات کشور بسیج کرده است، امید مردم ناامید نشود.

عبدالله گنجی:
شروع اجرای توافق ۲۵ ساله با چین و سفر رئیسی به مسکو در اوج مذاکرات به معنای مانور پرتر شدن دست ایران در کنار غنی‌سازی ۶۰ درصد است. فروش رسمی نفت و رسیدن تحریم به سقف و ده‌ها کد دیگر نشانگر رویش فصلی نو در اقتصاد ایران بدون تسلیم و باج‌دهی است. طرح فرامذاکراتی ایران حین مذاکرات عالی است. برای حل مشکل اون‌ها که بدون یک حجت ایران را تنها کشور تحت سلطه روسیه و چین در جهان می‌دانند نیز راه‌حل این است که به این دو کشور بگوییم علیه ماهیت جمهوری اسلامی، هسته‌ای، موشکی، حمایت از تروریسم، حقوق بشر و... سخن بگوید تا این‌ها خوششان بیاید و آرام شوند!

دانیال معمار:
امیرعبداللهیان: «توافق ۲۵ ساله با چین از امروز اجرایی می‌شود» یعنی دیگر لازم نیست گردن کج کنیم جلوی غربی‌ها و برای خوشامدشان قهقهه بزنیم.

رسول صادقی:
دیروز اولین روز از شروع عملیاتی شدن سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران با چین بود. شروعی که باید سال‌ها پیش رقم می‌خورد، اما مدعیان دیپلماسی از عهده آن برنیامدند... #سند_همکاری_ایران_ و_چین

عباس تقدسی‌نژاد:
توافق ۲۵ ساله با چین شروع شد و امیدواریم دولت به نحو شایسته و مناسب حال مردم و رشد و پیشرفت کشور از این توافق استفاده کند، نه اینکه از فردا فقط واردات ماشین و اجناس بی‌کیفیت چینی رو شاهد باشیم.

طه حسن‌نیا:
طبق اعلام امیرعبداللهیان سند همکارى ٢٥ ساله با چین از امروز اجرایى می‌شود. جناب ظریف! به یاد داریم در فروردین ١٤٠٠ با این مضمون گفته بودید سند همکارى با چین بدون برجام و FATF قابلیت اجرایى ندارد! چه شد پس؟! هنوز نه مذاکرات وین به نتیجه رسیده و نه به عضویت FATF درآمدیم!

عبدالرحیم انصاری:
طیف غرب‌پرست هرگونه ارتباط معقول ایران با چین و روسیه را وادادگی و حرف شنوی از آن‌ها تلقی می‌کنند، ولی آویزان بودن به امریکا و نگاه ملتمسانه به غرب را مفید می‌دانند. حال آنکه ارتباط ما با شرق نه از روی وابستگی که از جایگاه برابر بوده و ایران به عنوان یک شریک برای روسیه و چین مطرح است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدتقی فرشباف قویفکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
آینده قضاوت خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار