کد خبر: 1075895
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
متخصص کودکان گفت: متاسفانه برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که شیر مادر پوسیدگی دندان ایجاد می‌کند، در حالی که این شیر می‌تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. هر ماده‌ی غذایی که به مدت زیاد روی دندان باقی بماند، پوسیدگی ایجاد می‌کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمود راوری عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص کودکان و عضو کمیته کشوری شیر مادر در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: تمام مجامع علمی دنیا و حتی قرآن و احادیث اسلام به تغذیه‌ی نوزاد با شیر مادر تاکید کرده‌اند.

وی افزود: بسیاری از محققان تغذیه با شیر مادر را تا ۲ سالگی – به درخواست کودک – توصیه کرده‌اند.

این متخصص کودکان با اشاره به این که انسان در دوره‌ی نوزادی آسیب‌پذیر است، عنوان کرد: شیر مادر می‌تواند از نوزاد محافظت کند، در حالی که شیر‌های غیر از مادر این حفاظت را ایجاد نمی‌کنند.

وی با بیان این که نوزاد باید از مراحل جنینی تغذیه مناسبی داشته باشد، اظهار داشت: مادری که در دریافت کافی پروتئین مشکل داشته باشد، ممکن است فرزندش را به سمت ابتلا به دیابت سوق دهد.

محمود راوری با اشاره به این که شیرِ مادر هیچ وقت کم نیست، تاکید داشت: یک مادر می‌تواند همزمان سه بچه‌ی شیرخوار را از نظر تغذیه تامین کند.

وی با بیان این که مادر باید روش‌های درستِ شیردهی را یاد بگیرد، تصریح کرد: نوزاد باید در شش ماهِ اول زندگی خود فقط از شیر مادر تغذیه کند و در کنار این با توصیه‌ی پزشک قطره‌ی ویتامین D را مصرف کند.

عضو کمیته کشوری شیر مادر با اشاره به این که نوزاد نباید آهن مصرف کند، عنوان کرد: اگر نوزاد مشکل کمبود آهن داشته باشد، پزشک بعد از شش ماهگی مصرف آهن را تجویز می‌کند.

وی با اشاره به این که کودک مصرف غذای خانواده را پس از دو سالگی شروع می‌کند، توضیح داد: کودک در شش ماهِ اولِ سال دوم زندگی خود، غذای خانواده را که باید فاقد نمک و فلفل و ادویه‌جات باشد مصرف کند.

راوری افزود: با اضافه شدنِ غذای خانواده به برنامه‌ی غذایی کودک شیر مادر حذف نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که شیر مادر پوسیدگی دندان ایجاد می‌کند، در حالی که این شیر می‌تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

این متخصص کودکان اضافه کرد: هر ماده‌ی غذایی که به مدت زیاد روی دندان باقی بماند، پوسیدگی ایجاد می‌کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار