کد خبر: 1075861
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز:
امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به بیست و ششم دی‌ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها، بیان داشت: ۱۳ جمادی‌الثانی یادآور روزی غم‏انگیز است، روزی که در آن مادری فداکار و بانویی باعظمت، بانوى صبر و استقامت، حضرت «ام‏البنین» همسر گرامى امیرالمؤمنین علیه‌السلام، مادر علمدار کربلا ابوالفضائل قمر بنی‌هاشم، به‏سوی معبود پر کشید و این روز را روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری کردند تا جایگاه مهم این عزیزان در پیروزى اسلام و غلبه بر دشمنان گرامى داشته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: شیر زنانی که با بصیرت و ولایتمدارى خود همچون مادر عباس علیه‌السلام، اگرچه درصحنه دفاع مقدس و پیکار با بعثیان حضور نداشتند، اما شجاعت و جوانمردی و ایثار و ایمان و شهادت‌طلبی را قطره‌قطره در کام فرزندان عزیزتر از جانشان نشاندند و دلیرانه در کنار همسران خود ماندند تا آنان بتوانند، با خیالی آسوده در مسیر حماسه و شهادت و ایثار حرکت کنند و نه‌تنها هیچ‌گاه از فداکارى خود احساس شرمندگى نکردند بلکه بر آن افتخار کردند و دشمن را ناامیدتر کردند؛ همسران شهدا هم باتحمل سختى‏ها در نبود همسران خود، به تربیت فرزندان شهدا پرداختند و آنان را براى ادامه راه اسلام و انقلاب آماده کردند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امروز یکی از پرارزش‌ترین سرمایه‌های انقلاب، جهاد و شهادت، تکریم از مادران، همسران و خانواده شهداست، بیان داشت: کمترین اثر این تکریم‌ها انتقال شیوه و روش تربیتى و سبک زندگى آنان، از نسلی به نسل دیگر است لذا این را باید غنیمت شمرد چراکه فرصت کم است و عمرها می‌گذرد و از دست ما می‌روند.
به‌طور مرتب به دیدار خانواده‌ شهدا بروید
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بنده به‌نوبه خود از همه فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های مادران و همسران و فرزندان شهدا عموماً و از عزیزانمان در این خطه نورانی و شهیدپرور بخصوص قدردانی و تشکر می‌کنم، گفت: برنامه‌ریزی کنید و به‌طور مرتب به دیدار خانواده‌ها بروید و از آثار وجودی آن‌ها در زندگی‌تان بهره ببرید. این را که عرض می‌کنیم شعار نیست واقعیت است.

وی بابیان اینکه بعضی وقت‌ها منزل خانواده شهدا که می‌رویم روحیه‌ای در انسان به وجود می‌آید که به‌راحتی یک هفته الی ۱۰ روز قوه کار کردن مضاعف پیدا می‌کنیم، عنوان کرد: در محله شما در اطراف شما بالاخره خانواده‌ها هستند، تنها نگذارید، سرکشی کنید، رسیدگی کنید و کسب نورانیت کنید. مادران شهدا را بروید ببینید، پدران شهدا را بروید ببینید و آثار آن را در زندگی‌تان ببینید. به‌هرتقدیر این گنجینه‌ای است که قسمتی از آن در حال تمام شدن است اما قسمت دیگری هم ماندگار است؛ از ماندگاری و مانایی آن استفاده کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به مناقب و فضایل حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها، گفت: حضرت ام‏البنین سلام‌الله علیها که در واقعه کربلا فرزندانش به شهادت رسیده بودند، نه‌تنها اندوهگین نبود، بلکه باکمال آگاهى‏ از زمان و شناخت توطئه‌ها و تبلیغات شوم یزیدیان در بهره‏بردارى از واقعه عاشورا، تمام سعى و تلاش خودش را در تبلیغ و ارسال پیام حقیقى کربلا گذاشت؛ و چون ادیب و شاعره بود با فصاحت و بلاغتى که داشت اشعاری در رثای فرزندانش سرود تا به این وسیله نداى مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‏هاى آینده برساند.
نهج‌البلاغه را لااقل سالی یک‌بار بخوانید
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه زندگی امیرالمؤمنین علیه‌السلام را ببینید همان‌طور که از غیرتمندان تجلیل می‌نمایند، از انسان‌های بی‌شماری که در مقابل منکرات و تجاوز به مقدسات دینی سکوت کرده و از کنار آن بی‌تفاوت می‌گذرند و آسایش و رفاه‌طلبی را بر غیرتمندی ترجیح می‌دهند و یا بر سر اصول و ارزش‌ها معامله کرده و سازش می‌نمایند و ترک امربه‌معروف و نهی از منکر دارند به شدّت ناله و انتقاد کرده و دلی پرخون داشتند، گفت: این موضوع مفصل است فرصت بیان ندارم، می‌ترسم نشانی بدهم از نهج‌البلاغه بعضی با کج‌فهمی برداشت دیگر کنند. خودتان بخوانید، نهج‌البلاغه را لااقل سالی یک‌بار بخوانید.
غیرت دینی جلوی وادادگی،‌ مداهنه و فرصت‌طلبی‌ها را می‌گیرد
آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: توجه داشته باشید گاهی عده‌ای سازش‌کارِ عافیت‌طلب و اهل مداهنه که بر سر دین معامله می‌کنند و از اصول کوتاه می‌آیند را تساهل و تسامح دینی نام می‌گذارند تا غیرت دینی را از کار بیندازند. لذا آقا فرمودند عقلانیت؛ غیرت دینی همراه با عقلانیت. خوب دقت داشته باشید.

وی در ادامه افزود: بله ما در فرهنگ دینی‌مان مسئله تسامح و تساهل راداریم که مربوط به‌آسانی مکتب و انجام دستورات دینی است و این‌که اسلام برای نشر مکتب و معارفش از استدلال استفاده می‌کند نه زور و اجبار. خیلی از احکام هم آسان است سخت نیست. نماز باید حتماً بخوانید نمی‌شود ترک کنید؛ اما اگر نتوانستید ایستاده بخوانید نشسته بخوانید. اگر نتوانستید نشسته حتی خوابیده بخوانید اما نباید ترک شود. این آسان گرفتن است. روزه بر همه واجب است اما اگر کسالت داشتید این وجوب برداشته می‌شود. در مسافرت نمازتان را شکسته بخوانید. مکه بر همه واجب است به‌شرط این‌که استطاعت باشد، اگر استطاعت نداشتید واجب نیست. دین آسان گرفته است سخت نگرفته. البته بعضی از متدینین سخت می‌کنند اما اصل دین سخت نیست. بعد برای اینکه سمحه و سهله که در دین گفته‌شده یک عده سوءاستفاده کنند این را در مقابل غیرت دینی قرار می‌دهند و می‌خواهند انسان دست از محکمات دین بکشد. ما چنین چیزی نداریم. غیرت دینی جلوی این وادادگی‌ها و مداهنه ها و فرصت‌طلبی‌ها را می‌گیرد.
دوستان روی کارکردهای مختلف غیرت دینی کار کنند
رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه غیرت دینی علی علیه‌السلام را در تاریخ ببینید، گفت: امیرالمؤمنین در خطبه‌ای فرمود: «سوگند به جان خودم؛ در مبارزه با مخالفان حق و آنان که در گمراهی و فساد غوطه‌ورند، یک‌لحظه سستی و مدارا نمی‌کنم». خوب است دوستان روی کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی، بین‌المللی غیرت دینی کار کنند.
اجتماع بزرگ بانوان البرز برگزار خواهد شد
آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به نکته استانی، گفت: اجتماع بزرگی که راجع به بانوان هرسال می‌گرفتیم و سال اولی که آمدیم فراخوان زدیم و دو سه سال هم برگزار شد، در سال‌های گذشته چون مقطعی کرونا شد و بعد هم با عید برخورد کرد انجام نشد. ان‌شاءالله امسال مقدمات فراهم است. دوستان ما در دستگاه‌های مختلف ان‌شاءالله آمادگی خودشان را داشته باشند برای روز ولادت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها. بانوان در این اجتماع عظیم که برقرار خواهد شد ان‌شاءالله شرکت می‌کنند که مانور و رزمایشی باشد در این استان که بعضی‌ها که صحبت‌هایی را می‌کنند و مسائل بی‌حجابی و بی‌توجهی به این‌جور مسائل را مطرح می‌کنند، ببینند که بانوان ارزشی و حزب‌اللهی و نیروهای متدین به‌نظام و انقلاب در لحظه‌ای که باید حاضر باشند حاضر هستند و دیگران دارند از این کرامت و این سخاوتی که اهل ایمان‌دارند سوءاستفاده می‌کنند و الا حضور این بانوان در عرصه‌های مختلف مغتنم و جزو مباهات است. ان‌شاءالله با تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ای که خواهند کرد، زمان و مکان بیان می‌شود و تمام بانوان در روز ولادت صدیقه طاهره حضور پررنگی را خواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار