کد خبر: 1075724
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
اردوغان:
رئیس جمهور ترکیه امروز در نشستی با سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا با انتقاد از رفتار کورکورانه بروکسل در قبال یونان، اعلام کرد: به تلاش‌های‌مان برای عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز پنجشنبه در نشستی با سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در آنکارا گفت: علیرغم بی عدالتی‌های زیادی که تحمل کردیم، اتحادیه اروپا همچنان اولویت راهبردی ترکیه است. به تلاش‌های مان در این راستا (پیرامون عضویت در این اتحادیه) ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: اتحادیه اروپا باید در سال ۲۰۲۲ با رهایی از رویکرد گذشته خود، قدم‌های جسورانه تری را در رابطه با ترکیه بردارد.

اردوغان ادامه داد: متاسفانه اتحادیه اروپا به شکل کورکورانه‌ای به عنوان سخنگوی طرف یونانی عمل می‌کند و حقوق و قوانین تُرک‌های قبرس که بخشی جدایی ناپذیر از همان جزیره و منطقه هستند را نادیده گرفته است.

اشاره اردوغان به مناقشاتی است که با یونان و به دنبال آن فرانسه از بابت بهره‌برداری از منابع گاز طبیعی موجود در دریای مدیترانه شرقی دارد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هم با جانبداری از یونان، ترکیه را از بابت مناقشه مدیترانه شرقی مقصر می‌داند. در مقابل، آنکارا می‌گوید اتحادیه اروپا دچار نابینایی راهبردی شده و باید معقولانه رفتار کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار