کد خبر: 1075660
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
در گفتگو با ایرنا مطرح شد

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور که به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در آیین تحلیف دانیل اورتگا حضور داشت، گفت که رئیس‌جمهور منتخب مردم نیکاراگوئه در مراسم تحلیفش تحریم‌های امریکا علیه ایران را محکوم و همراه با مقامات کوبا و ونزوئلا حمایت خود را از مواضع ایران در مذاکرات وین اعلام کرد.
محسن رضایی روز گذشته در گفتگو با ایرنا با تشریح برنامه‌های سفر خود به کشور نیکاراگوئه، گفت: به دعوت رسمی دولت نیکاراگوئه و به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در مراسم تحلیف «دانیل اورتگا» حضور پیدا کردم و ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور به آنها، از مقاومت دولت و ملت این کشور قدردانی‌کردم.
وی با اشاره به دیدار‌های خود با برخی سران و مسئولان دیگر کشور‌ها در جریان سفرش به ماناگوآ، اظهار داشت: خوشبختانه در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری منتخب مردم نیکاراگوئه، دیدار‌هایی با رئیس‌جمهور کوبا و آقای مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا داشتیم و مباحث خوبی درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین در زمینه‌های انرژی، محصولات کشاورزی، استخراج طلا و همکاری‌های پزشکی داشتیم که مورد استقبال آنان قرار گرفت.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که در این سفر با کدام یک از مقامات نیکاراگوئه دیدار داشته و نتایج این دیدار‌ها چه بوده است، اظهار داشت: در این سفر جلسات خوبی با مسئولان کشور نیکاراگوئه به ویژه با آقای اورتگا و رئیس مجلس ملی این کشور داشتیم و مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این دیدار‌ها درباره توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی بود.
رضایی خاطرنشان کرد: در کشور نیکاراگوئه معادن گران‌قیمتی از جمله طلا و استعداد‌ها و منابع فوق العاده‌ای در زمینه کشاورزی و تولید محصولات غذایی وجود دارد و آن‌ها آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها دارند.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا توافقاتی هم در این زمینه‌ها صورت گرفته است، گفت: مباحث مقدماتی را انجام داده‌ایم؛ هر سه کشور نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا بر گسترش روابط و همکاری‌ها با ایران تأکید می‌کردند که گزارش سفر خود را به آقای دکتر رئیسی و اعضای دولت ارائه می‌کنم و حتماً با نظر و تأیید رئیس‌جمهور، مسئولان مربوطه اقدامات لازم را دنبال خواهند کرد. وی همچنین با اشاره به اینکه سران کشور‌های شرکت‌کننده در مراسم تحلیف اورتگا، از من خواستند تا سلام آن‌ها را به محضر رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری کشورمان ابلاغ کنم، تصریح کرد: همه مقامات کشور‌ها ضمن ابراز خرسندی و تبریک موفقیت آقای دکتر رئیسی در انتخابات، از ایشان دعوت کردند تا به کشورشان سفر کنند.
رضایی ادامه داد: همه آن‌ها از مواضع ایران در مذاکرات وین حمایت کرده و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق ایران می‌دانستند و بر آن تأکید داشتند. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: دانیل اورتگا در سخنرانی خود در مراسم تحلیف هم تحریم‌های امریکا علیه ایران را محکوم کرد و از صحنه‌های جالب مراسم تحلیف این بود که زمانی که نام کشور‌ها و مقامات ایران، کوبا، ونزوئلا و چین را قرائت می‌کردند، جمعیت چند هزار نفری در میدان انقلاب ماناگوآ ابراز احساسات شدیدی می‌کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار