کد خبر: 1075256
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

رشد و پیشرفت زمینه‌های علمی به خصوص صنعت هسته‌ای کشور با ترور دانشمندان هرگز متوقف نشده است و این جنایت‌ها جوانان را بیش‌ازپیش به سمت تلاش و ادامه دادن راه شهدا ترغیب می‌کند و رد خون این شهیدان والامقام مسیر و معبری برای تلاش‌ها و کوشش‌های بسیار برای دستیابی به سطوح بالاتر علوم و فنون گشوده است.
در سال‌های اخیر که صهیونیست‌ها با پشتیبانی امریکا، کشور‌های اروپایی و برخی کشور‌های منطقه‌ای ناجوانمردانه دست به ترور چند تن از دانشمندان هسته‌ای کشور عزیزمان زده‌اند، این نکته مهم که دشمنان ما از پیشرفت و دستیابی به فناوری‌های مختلف علمی ایران هراس دارند، بیش از پیش نمایان شده است.
به نوشته میزان پس از آنکه دشمنان و مدعیان دروغین صلح و امنیت در جهان نتوانستند از دستیابی کشورمان به سطوح بالای دانش و علوم هسته‌ای ممانعت کنند و همچنین پس از مطرح شدن موضوعاتی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و عدم‌موفقیت آن‌ها در این زمینه، دشمنان برای متوقف کردن این رشد علمی، اقدام به ترور چند تن از دانشمندان هسته‌ای کشور عزیزمان کردند.
آن‌ها به خیال خودشان با این اقدامات وقیحانه می‌توانند مانع رشد و شکوفایی علمی ایران شوند و ایران را از رسیدن به علوم و فناوری‌های جدید باز دارند، این در صورتی است که تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده است جوانان این مرز و بوم نه تنها با شهادت عالمان و دانشمندان دست از تلاش برنداشته‌اند، بلکه همواره رد خون این شهیدان والامقام مسیر و معبری برای تلاش‌ها و کوشش‌های بسیار برای دستیابی به سطوح بالاتر علوم و فنون گشوده است.
به جد می‌توان گفت این اقدامات و ترور‌های ناجوانمردانه گرچه بسیار تلخ و ناگوار است، اما نشان‌دهنده درماندگی این دشمنان کوردل است، غافل از اینکه ترور دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان انگیزه‌های مضاعف در جوانان و نخبگان دیگر برای دستیابی بیشتر و سرعت‌بخشی به تحقیقات و تلاش‌ها در زمینه‌های دفاعی و هسته‌ای را ایجاد می‌کند.
چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها مؤکداً این اقدامات را جنایتی عظیم دانسته و فرموده‌اند: دستیابی به دانش هسته‌ای یکی از نمونه‌های مؤید پیشرفت دانشمندان ایرانی است که درباره آن هیاهوی زیادی هم به راه افتاده، اما علت اصلی جنجال غربی‌ها، توانایی بومی دانشمندان جوان کشورمان در دستیابی به این فناوری پیشرفته است. دست جنایتکاری که ضایعه (ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران) را آفرید، انگیزه دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشا و برملا کرد. بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش‌پژوهان کشور این انگیزه خباثت‌آلود دشمن را ناکام خواهد گذاشت. شهادت این دانشمندان برجسته در راه آرمان‌های بلند و الهی، به کشور، انقلاب اسلامی، ملت ایران و محیط علمی آبرو بخشید و آنان با این شهادت، به بالاترین رتبه از ارزش‌های معنوی دست یافتند.
در همین زمینه، فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی و نماینده فعلی مجلس که خود نیز مورد سوءقصد و ترور نافرجام دشمنان قرار گرفته بود، در گفتگو با میزان گفت: به دنبال پیشرفت‌هایی که در حوزه علمی و فنی در کشور به وجود آمد و با توجه به اینکه دانشجویان نخبه زیادی از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ‌التحصیل شدند، شاهد تعمیق علمی بسیاری در زمینه‌های مختلف بودیم.
عباسی افزود: ما دوره‌هایی از تثبیت را با وجود تنش‌هایی که دشمنان با ابزار‌های مختلف به وجود آورده‌اند، داشته‌ایم. چنانچه در اوایل انقلاب و دوره‌های اولیه انتخاباتی درصدد تثبیت سیاسی بودیم که با ترور‌های ناجوانمردانه از سوی منافقین مواجه شدیم، دوره‌ای نیز به دنبال تثبیت جغرافیایی، سرزمینی و جلوگیری از تجزیه شدن بودیم که جنگ تحمیلی را به راه انداختند و بعد از آن هم که در دورانی وارد تثبیت علمی- فناوری در کشور شدیم و در این برهه از زمان با ترور‌های دانشمندانمان مواجه شدیم. در هر کدام از دوره‌های تثبیت با ابزار‌های ترور مختلف دشمن مواجه بوده‌ایم.
نماینده مجلس یازدهم به اقدامات دشمن در زمینه ایجاد تنش‌هایی برای نخبگان اشاره کرد و گفت: درست زمانی که می‌خواستیم علم و فناوری را نهادینه کنیم، دشمن ابزار‌های مختلفی را برای جلوگیری از این پیشرفت به کار گرفت، از جمله تحریم، ندادن بورس تحصیلی و عدم‌پذیرش دانشجو و جلوگیری از دادن ویزا مواجه شدیم، بعد از آن توانستیم خودمان افرادی را در این عرصه تقویت کنیم و در داخل کشور به درجات بالای علمی و رشد برسیم.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بعد از ناکام ماندن دشمنان در زمینه ایجاد تنش علمی آن‌ها درصدد ایجاد رعبی در جامعه علمی بودند. چنانچه تلاش می‌کردند افراد در پروژه‌های استراتژیک و قدرت‌آفرین وارد نشوند و متخصصان و متفکران نیز در عرصه علم و فناوری با مراکز مربوطه آن همکاری نکنند. آن‌ها گمان می‌کنند با ایجاد وحشت در جامعه علمی رشد و پیشرفت در این زمینه متوقف خواهد شد.
آنچه مهم می‌نماید این است که شهادت شهدای راه علم و اسلام نه تنها برای جوانان کشور عزیزمان در ابعاد مختلف راهنما بوده، بلکه همواره جریان‌ساز و روشنگر این مسیر است. این موضوع تأثیر فراوانی در ابعاد و گستره‌های مختلف دارد و دشمنانی که در ناچاری تمام دست به ترور می‌زنند، باید پی‌برده باشند که هرگز با ترور نمی‌توانند این جوش و خروش علمی را متوقف کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار