کد خبر: 1075149
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
دبیر هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان:
دریکوند گفت: بیش از 60 نفر موفق به اخذ دفترچه وکالت شدند و از امروز به عنوان وکیل پایه دو محسوب شده بایستی ۱۸ ماه به صورت کارآموزی در محاکم کیفری حقوقی و و دادگاه های خانواده مراحل آموزش و بگذرانند.

جبار دریکوند، به خبرنگار جوان از لرستان گفت: در مراسم تحلیف کارآموزان سال ۹۹ ،تعداد ۶۴ نفر از افرادی که قبول‌شده‌ سال ۹۹ هستند و مراحل مصاحبه را گذراندند، بر حسب دستوری که از تهران دریافت کردیم، در این مراسم شرکت کردند.

وی افزود: این افراد پس از طی نمودن مراحل گزینش و همچنین مصاحبه شفاهی موفق به اخذ دفترچه وکالت شدند این کار آموزان از امروز به عنوان وکیل پایه دو محسوب شده بایستی ۱۸ ماه به صورت کارآموزی در محاکم کیفری حقوقی و و دادگاه های خانواده مراحل آموزش و بگذرانند.

دبیر هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان افزود: این افراد در این مدت کارآموزی می ‌توانند طرح نظر وکیل سرپرست خود پرونده گرفته و در محاکم به عنوان وکیل مدافع از موکلین خود دفاع کنند.

وی افزود: با توجه به ماده ۱۸۷ مرکز وکلا قوه قضاییه هرسال با برگزاری آزمون اقدام به پذیرش تعدادی از کسانی که دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق قضایی یا بالاتر در این رشته هستند می نماید که این امر موجب اشتغال زایی در جامعه می شود و سبب می شودکه جوانان ما جز عرصه وکالت شده و به عنوان وکیل وارد بازار کار شوند .

وی عنوان کرد: لازم به ذکر است که در سنوات گذشته داوطلبان آزمون وکالت می‌بایست جهت شرکت در آزمون به تهران عزیمت کنند که با تلاش ریاست محترم وقت مرکز، دکتر بهادری جهرمی این امر به عهده استان ها واگذار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار