کد خبر: 1075148
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
رئیس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان لرستان:
محمدیان گفت: به ۶۰ نفر پروانه وکالت کارآموزی اعطا شد.

مسلم محمدیان، در گفت و گو با خبرنگار جوان از لرستان، با اشاره به برگزاری مراسم مربوط به تحلیف کارآموزان ۹۹ مرکز وکلاء قوه قضائیه استان لرستان گفت: در این مراسم به  ۶۰ نفر پروانه وکالت کارآموزی اعطا شد.

وی افزود: این تعداد از کارآموزان به مدت ۱۸ماه پس از اتمام دوره های مربوط به درجه پایک وکالت نائل خواهند شد.

رئیس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان لرستان عنوان کرد: امید است این افراد بتوانند در حرفه وکالت به جامعه حقوقی کشور خدمات ارزنده‌ای را ارائه بدهند.

وی  ضمن تبریک به کارآموزان در عرصه جدید گفت: ان‌شاءالله شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این کارآموزان در زمینه  عدل و عدالت باشیم .

محمدیان بیان کرد: امید است همه ما به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه وکلای کشور  بتوانیم قدمی هرچند کوچک برای احقاق حق و عدالت برداریم .

وی اظهارداشت: وکیل باید مهارت عالی در سخنرانی و نوشتن برای خواندن آن در دادگاه و توانایی راضی نگه‌داشتن دیگران و همچنین تحمل فشار و کارهای سخت و انجام دادن بسیاری از کارا با هم را داشته و همدردی با موکل و روحیه دادن برای اعتمادبه‌نفس و آرام بودن او را داشته باشد.

محمدیان عنوان کرد: مهم‌ترین اقدامی که وکیل باید انجام دهد این است که در گفتار و اقدامات به‌عمل‌آمده خویش صداقت داشته باشد.

وی اظهارکرد: اولین موضوعی که وکیل باید رعایت کند تا شأن وکالت حفظ گردد نحوه صحیح پوشش اوست که نشان‌دهنده این موضوع است که شخصیت شغلی و حرفه‌ای وی زیر سوال نرود نحوه پوشش باید طوری باشد که با دیدن آنان توسط افراد در دادگستری وکیل بودنشان در تصور آنان نقش ببندد .

رئیس هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان لرستان اظهار کرد: مورد بعد رفتار پسندیده و در حد و اندازه شأن وکیل است به‌طوری‌که وکیل باید رفتار کند که در ذهن ارباب‌رجوع وقار متانت و شخصیت او قابل‌تحسین و احترام باشد .

وی خاطرنشان کرد: عملکرد و رفتار وکلا در مراجعه به محاکم دادگستری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که طرف مقابل یا کارکنان دادگستری و قضات محترم هیچ‌گونه بی‌احترامی نسبت ب وکیل انجام ندهند و به‌عبارتی احترام متقابل با رفتار و وکلا ایجاد گردد، مصداق‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد ازجمله این‌که وکیل باید بداند در زمانی‌که در جلسات رسیدگی درحال برگزاری هست وارد جلسه نشود وکیل باید در حین جلسه دادرسی وکیل و جایگاه آن حفظ خواهد شد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار