کد خبر: 1075108
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
همایش «قهرمان صلح» با حضور سفرای کشور‌های بولیوی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، رایزن سیاسی کوبا و جمعی از میهمانان خارجی و دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد.

همایش «قهرمان صلح» با حضور سفرای کشور‌های بولیوی، نیکاراگوئه، ونزوئلا، رایزن سیاسی کوبا و جمعی از میهمانان خارجی و دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش فارس، به مناسبت ایام سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، همایش سفیران انقلاب به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با عنوان «قهرمان صلح» در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.

«سانسور» نشان‌دهنده وحشت
فاطمه علیزاده، دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به شخصیت سردار قاسم سیمانی و وحشت استکبار جهانی از شخصیت سردار گفت: جهان غرب و جبهه استکبار با تمام توان خود برای مخدوش کردن چهره سردار قاسم سلیمانی به میدان آمده است، به حدی که با همه ادعا‌هایی که درباره آزادی دارند و در عصر ارتباطات نمی‌توانیم عکسی از سردار سلیمانی در فضای مجازی منتشر کنیم. این محدودیت‌ها نشان‌دهنده ضعف و وحشت استکبار جهانی و حامیان آنهاست. علیزاده گفت: شهیدسلیمانی فرزند خلف مکتب انقلاب اسلامی بود که روحیه استکبارستیزی را از مقتدای خود امام خمینی آموخت و در سال‌های اخیر در زمان حیات خود تمام تلاش او بر این بود که حضور منفعت‌طلبانه و جنگ‌افروزان امریکا در منطقه را از بین ببرد، برای تحقق این هدف سال‌ها در جنگ ایران و عراق از مرز‌های ایران دفاع کرد و پس از آن در خارج از مرز‌ها در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام ایستاد.

شهید طارمی ۸ سال در کنار حاج قاسم بود
در ادامه این مراسم برادر شهید هادی طارمی که همراه سردار قاسم سلیمانی به دست نیرو‌های تروریست امریکا به شهادت رسید، به بیان ویژگی‌های شهید سعید طارمی پرداخت و گفت: شهید سعید طارمی خلق و خویی مشابه حاج قاسم داشت، شجاعت، دینداری، ولایتمداری، انس با قرآن و ارادت به حضرت زهرا (س) از ویژگی‌های شهید بود. شهید طارمی هشت سال در کنار حاج قاسم بود و یار همیشه همراه حاج قاسم بود. بعد از ترور، قرآنی که همراه شهید طارمی بود و انگشتر وی که منقش به نام حضرت زهرا بود، باقی ماند و به وطن بازگشت.

سفیر نیکاراگوئه: آرامش ملت ایران مدیون شهید سلیمانی و سایر شهداست
ایساک لنین براوو، سفیر نیکاراگوئه در ادامه برنامه در رابطه با اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهید سلیمانی توسط جوانان و دانشجویان ایرانی به نکاتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر زنده نگهداشتن یاد شهید سلیمانی، باید یاد همه شهدای این مسیر را گرامی بداریم. آرامش و صلحی که اکنون ملت ایران دارند، مدیون تلاش‌های شهید سلیمانی و سایر شهداست. زندگی سردار سلیمانی باید الگویی برای جوانان و دانشجویان ایرانی باشد. او مردی بود که همیشه فروتنانه کنار مردم خود ایستاد و از قول خود برای دفاع از کشور تخطی نکرد. سفیر نیکاراگوئه اضافه کرد: کشور متجاوز امریکا می‌خواست با کشتن سردار سلیمانی نام ایشان را حذف کند، اما بالعکس موجب برجسته‌تر شدن این شخصیت شد.

سفیر بولیوی: ترور سردار سلیمانی خطای راهبردی امریکایی‌ها بود
رومینا گوادالوپه پرز راموس، سفیر بولیوی نیز در مورد شخصیت و رفتار متفاوت سردار قاسم سلیمانی به نکاتی اشار کرد و گفت: ترور سلیمانی خطای راهبردی امریکایی‌ها بود، آن‌ها شیشه عطر را شکستند و حالا عطر او تمام دنیا رافراگرفته این عطر ما را در این مراسم گرد آورده است. وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار، مبارزی بود که با رسالتی خاص به دنیا آمده بود، او عاشق خداوند بود و در هر لحظه برای شهادت آماده بود. او به عنوان یک فرمانده، همیشه در خط مقدم نبرد تلاش می‌کرد. نحوه صحبت و رفتار سردار سلیمانی متفاوت بود و دل همه را به دست می‌آورد. او علاوه بر میدان جنگ، بر قلب‌های رزمندگان نیز فرماندهی می‌کرد.

سفیر ونزوئلا: ژنرال سلیمانی یک الگو برای نسل‌های آینده ماست
کارلوس آنتونیو الکالاکوردونس، سفیر ونزوئلا نیز با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی یک چهره شاخص در تمام جهان علیه امریکاست، گفت: ترور ژنرال سلیمانی عملی بود که از سوی امریکا انجام شد که از منش استکبارجهانی آن‌ها نشئت می‌گیرد، آن‌ها نشان دادند تمایل به کنترل دنیا و اعمال قدرت دارند.
وی با اشاره به انقلاب‌های ایران، نیکاراگوئه، بولیوی و کوبا گفت: تمام این انقلاب‌ها دشمن واحدی به نام امریکا دارند. چهره برجسته انقلاب ایران، ژنرال سلیمانی است. این چهره از زمان جنگ تحمیلی حائز اهمیت بوده و برای ما ملت ونزوئلا ژنرال سلیمانی یک الگو برای نسل‌های آینده ماست.

رایزن سیاسی کوبا: امریکا در مورد ترور ژنرال سلیمانی عقیده باطلی داشت
الخاندور فوئنتس، رایزن سیاسی کوبا هم در ادامه با اشاره به عقیده باطل امریکا در مورد ترور ژنرال سلیمانی گفت: انقلابی که ما ایجاد کردیم با مقاومت همه‌جانبه انجام شد. آن‌ها سعی کردند با اعمال جنایتکارانه انقلاب ما را نابود کنند، اما موفق نشدند، اتحاد مردم ما و قهرمانان و شهیدان ما باعث پیروزی ما شد.

مؤسس تیپ حسینیون آذربایجان: تشییع جنازه سردار سلیمانی انتقام اول بود
توحید ابراهیمی، مؤسس تیپ حسینیون آذربایجان هم در ادامه در رابطه با آمادگی کمک به تمام ملت‌های باشرافت جهان در مقابل استکبار جهانی گفت: حسینیون مانند محور‌های مقاومت مرز نمی‌شناسد و هر جای دنیا کمک لازم باشد قطعاً انجام خواهیم داد، ما فدای ملت‌هایی هستیم که از مخلوقات بزرگ و باشرافت هستند. ابراهیمی افزود: تشییع جنازه سردار سلیمانی دنیا را به لرزه درآورد، تشییع جنازه او انتقام اول است. او عزت لیاقت و کرامت ملت‌ها را نگه می‌داشت. به کشور‌ها در مقاومت‌هایشان کمک می‌کرد و مرز نمی‌شناخت.

نماینده جوانان مقاومت سوریه: مسیر حاج‌قاسم را تا آخرین نفس ادامه می‌دهیم
علی عباس، نماینده جوانان مقاومت سوریه در ایران هم در این مراسم در رابطه با شخصیت حاج قاسم در سوریه سخن گفت: بشار اسد در وصف شهید سلیمانی اینگونه نطق کرد، «ذکر شهیدسلیمانی در وجدان سوریه خواهد ماند.» شهید قاسم سلیمانی در کنار ارتش سوریه در برابر داعشیان ایستاد، هرگز فداکاری‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد، ما نیز مسیری را که حاج قاسم طی کرد تا آخرین نفس ادامه می‌دهیم. ملت سوریه هم از شهیدان بزرگ مثل حاج قاسم تشکر می‌کند.
به گزارش فارس در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از میهمانان تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار