کد خبر: 1075053
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
مدیر کل نوسازی مدارس استان اردبیل:
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در حال حاضر 19 درصد مدارس استان اردبیل نیازمند مقاوم سازی هستند که این رقم در سال های گذشته در حدود 30 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، دولت لطفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال های گذشته به دلیل وجود بخاری های غیراستاندارد در مدارس ما شاهد وقوع حوادث ناگوار و آتش سوزی در واحدهای آموزشی بودیم که هیاهویی را نیز در رسانه ها و فضای مجازی به وجود آورده بود که با تصمیم مسئولان در چهار سال اخیر تلاش شد تا بساط بخاری های چکه ای نفتی و غیراستاندارد در گام اول در مدارس استان اردبیل به ویژه روستاها برچیده شود.

وی خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات مناسب تلاش بر این بوده تا مدارس اعم از شهری و روستایی به تاسیسات استاندارد از قبیل پکیج و موتورخانه مجهز شده و دیگر شاهد استفاده از بخاری های نفتی در مدارس شهری و روستایی نباشیم.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل بیان کرد: ما حتی در مناطق عشایری و روستایی دورافتاده از بخاری های هرماتیک که رضایت نسبی مدیران مدارس را به همراه داشته استفاده کردیم که این بخاری ها با مصرف بهینه سوخت و سیستم هوشمند قابلیت تنظیم را دارند.

لطفی تصریح کرد: در گام دوم سازمان نوسازی مدارس قصد برچیدن بخاری ها گازی را دارد که از سال گذشته تاکنون 284 کلاس درس در استان به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز شده و بخاری های گازی در حال جمع آوری است.

وی گفت: از 10 هزار کلاس درس فیزیکی در استان تنها 14 درصد باقی مانده که نیازمند تاسیسات حرارتی استاندارد هستند که یک هزار و 400 کلاس درس را شامل می شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: در صورت تامین اعتبار ما در دو سه سال آینده می توانیم این واحدهای آموزشی را به سیستم استاندارد گرمایشی نظیر پکیج و موتورخانه تبدیل کنیم که با سازمان در حال رایزنی هستیم تا استان اردبیل در این حوزه به عنوان پایلوت کشور با تخصیص اعتبار مناسب به شکل پیشرو و پیشتاز عمل کند.

لطفی به پروژه های مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس در اردبیل اشاره و اظهار کرد: در این حوزه نیز در سال های اخیر اقدامات خوبی آغاز شده و با تخریب و بازسازی و مقاوم سازی واحدهای آموزشی سعی بر این است تا دانش آموزان در بهترین فضا تحصیل خود را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی 19 درصد مدارس موجود و مورد استفاده نیاز به مقاوم سازی دارند که این رقم در سال های گذشته در حدود 30 درصد بود که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز در چند سال آینده در این حوزه شرایط مطلوبی را شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر