کد خبر: 1075018
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
مدیر باغ وحش ارم اضمن اشاره به بازسازی جایگاه شامپانزه‌های باغ وحش ارم گفت: با مرکز نگهداری سوییت واترز کنیا نامه نگاری‌های لازم را برای ارسال مستندات و فیلم نزاع «باران» با دیگر شامپانزه‌ها انجام داده‌ایم، ولی هنوز این مدارک را دریافت نکرده‌ایم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: اواخر اردیبهشت سال۹۶ بود که در باغ وحش ارم تهران، بچه شامپانزه نارسی از مادر جوانش متولد شد که به علت جوانی و نداشتن تجربه زایمان و اختلالات روحی توانایی نگهداری از این بچه شامپانزه را نداشت و در همان بدو تولد به این بچه شامپانزه آسیب وارد کرد سپس به مدت سه سال تحت مراقبت‌های شخصی قرار گرفت، اما دوباره به باغ وحش ارم بازگردانده شد. این بچه شامپانزه معروف به «باران» در جایگاهی جداگانه نگهداری می‌شد. این وضعیت برای شامپانزه‌ها که ذاتا اجتماعی هستند و به‌صورت گله‌ای زندگی می‌کنند، مناسب نیست و پس از انتقاد‌های وارد شده به محل نگهداری شامپانزه‌ها در باغ ارم و نامه‌نگاری‌های مدیرعامل مجموعه ارم سبز با سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل محیط زیست تهران «باران» چهارساله به مرکز سوییت واترز در کشور کنیا منتقل شد. اما «باران» شش ماه بعد از زندگی در کنیا قفل ایمنی قفس را شکست و در نزاع با شامپانزه‌ها تلف شد.

پرویز قندالی درباره جایگاه جدید شامپانزه‌های باغ وحش ارم و تعداد شامپانزه‌هایی که در این مجموعه نگهداری می‌شوند در گفتگو با ایسنا گفت:در حال حاضر در باغ وحش ارم از هفت شامپانزه نگهداری می‌شود و سقف راهرو‌ها و سرامیک‌ها و کف و نرده‌های محل نگهداری آن‌ها را بازسازی و سیستم گرمایشی هوشمند فراهم کرده‌ایم.

وی درباره جایگاه نگهداری جدید شامپانزه‌ها گفت:برای ساخت جایگاه جدید نامه نگاری‌های لازم انجام شده است و ابعاد زمین را برای طراحی قفس جدید داده‌ایم.

مدیر باغ وحش ارم در واکنش به انتقاد‌های مطرح شده نسبت به تلف شدن «باران» در مرکز نگهداری کنیا گفت:چرا و، اما و اگر همیشه وجود دارد. جین گودال اولین نفر در این ماجرا بود که خودش این مرکز را تاسیس کرده است و تمام شرایط جایگاه نگهداری را تایید کرد و حتی خود منتقدان هم جایگاه را دیدند و تایید کردند که شرایط خوبی دارد. چرا شش ماهی که «باران» در کنیا نگهداری شد، کسی به این مرکز انتقادی نکرد؟

وی افزود:همه منتقدان و حتی کسانی که حاشیه ایجاد کردند جایگاه باران را دیدند و آن را مناسب ارزیابی کردند که دارای بهترین شرایط است، اما همیشه بعد از وقوع حادثه همه می‌گویند چرا؟

مدیر باغ وحش ارم در ادامه گفت: با مراکز بسیاری هم نامه‌نگاری کردیم و مرکز سوییت واترز مسئولیت را پذیرفت و وقتی مشورت کردیم همه پذیرفتند و تشویق کردند کسی درباره این موضوع مخالفتی نداشت.

قندالی تاکید کرد: ما با همه جا برای نگهداری «باران» نامه‌نگاری کردیم و این مرکز پذیرفت. فرایند نامه‌نگاری‌ها پس از فرستادن گواهی پزشکی و مسائل دیگر چهارماه طول کشید.

وی با بیان اینکه در دوران شش ماهه زندگی «باران» در سوییت واترز درباره وضعیت آن اطلاعات دریافت می‌کردیم، گفت:مرحله به مرحله از وضعیت باران فیلم گرفته و برای ما ارسال می‌شد. درحال حاضر هم نامه‌نگاری کرده‌ایم تا مستندات و فیلم حادثه را برای ما ارسال کنند.

مدیر باغ وحش ارم ادامه داد:حادثه‌ای که برای «باران» در کنیا رخ داد اتفاقی بود که در تمام دنیا می‌توانست رخ دهد. در بهترین باغ وحش دنیا کودکی از حصار پایین افتاد و برای نجات جان یک انسان با تیر یک گوریل را کشتند و بسیاری اتفاقات دیگر از این قبیل که می‌افتد. حوادث و اتفاقات همیشه در زندگی هستند. هرجایی ممکن بود این حادثه رخ دهد. قطعا کسی نمی‌خواست این اتفاق بیفتد. به هرحال ما درخواست دادیم تا به صورت مکتوب گزارش علت مرگ باران را برای ما ارسال کنند.

قندالی در پایان تصریح کرد: ما شرایط نگهداری از «باران» را داشتیم، ولی برای اینکه بین هم سن وسالان خود و به صورت گله‌ای بزرگ شود او را به مرکز کنیا انتقال دادیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار