کد خبر: 1074890
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور آمریکا با استفاده از لفظ «شورش مسلحانه» برای حمله به کنگره قصد جهت‌دهی به وزارت دادگستری درباره اقدام علیه رئیس جمهور سابق این کشور را نداشته است.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه شب به بیانیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا واکنش نشان داد.

ساکی در نشستی خبری در واکنش به بیانیه ترامپ که سخنرانی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در روز سالگرد حمله به کنگره را «تئاتر سیاسی» توصیف کرده است گفت:‌ «خوب است که او این سخنرانی را دیده است. شاید چیزهایی یاد گرفته باشد».

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به اینکه آیا اقدام ترامپ به تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره عواقبی برای او خواهد داشت و بایدن در این زمینه چه کاری خواهد کرد؟ گفت:‌ «او این مسئله را به وزارت دادگستری می‌سپارد که مستقل عمل می‌کند».

در ادامه خبرنگاری پرسید بایدن از لفظ «شورش مسلحانه» برای حمله به کنگره استفاده کرده و چنین اقدامی به عنوان جرم، پیگرد قضایی به‌دنبال دارد. آیا بایدن از وزارت دادگستری می‌خواهد علیه عاملان آن اتهام وارد کند؟

ساکی جواب داد: «رئیس جمهور [آمریکا] از وزارت دادگستری و دادستان کل می‌خواهد که مستقل عمل کنند و این چیزی است که دادستان کل هنگام پذیرش این مقام خواستار شده است. بایدن هیچ قضاوت یا جهت‌دهی درباره اینکه وزارت دادگستری چه اقداماتی باید صورت دهد، انجام نداد و فکر نمی‌کنم دادستان کل نیز چنین دیدگاهی داشته باشد».

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتظار بایدن از نتیجه تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدگی به حوادث ششم ژانویه، گفت:‌ «ما به حمایت از تلاش آن‌ها ادامه می‌دهیم اما درباره نتیجه آن پیش‌داوری نمی‌کنیم».

بایدن عصر امروز در سخنرانی به مناسبت سالگرد حمله مرگبار به کنگره آمریکا به انتقاد تند از ترامپ پرداخت و گفت: «رئیس جمهور سابق [آمریکا] گروه‌های اغتشاش‌طلب را برای انجام حمله به کنگره جمع کرد و خودش در یک اتاق غذاخوری خصوصی در کاخ سفید نشسته بود و از تلویزیون تماشا می‌کرد و ساعت‌ها هیچ کاری نمی‌کرد. آن‌ها گروه گردشگر نبودند. این یک شورش مسلحانه بود».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار