کد خبر: 1074254
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: فتنه‌گران در سال ۸۸ به مدت ۸ ماه، دروغ گفتند و اغتشاش آفریدند و اشک تمساح ریختند و سرمایه حضور مردم پای صندوق‌های رأی را سوزاندند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران سخنرانی اظهار داشت: توسل ما به قرآن و اهل بیت ریشه اصیل دارد و شیعه و سنی در این عرصه یکسانند و عشق به آل الله دستور قرآن و پیامبر اکرم است امامان اهل سنت هم توسل پیدا کردند و اهل بیت را تکریم کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: تقاضای من از مسئولان این است که بر سرعت تلاش تان بیفزایید قبل از اینکه کسانی کمرشان زیر بار گرانی شکسته شود.

وی بیان کرد: عاجزانه که نه؛ ولی آبرومندانه از شما مسئولان می‌خواهم که تلاش تان را سرعت بخشید آنچنان که به زودی این درد جانکاه کاسته شود.

خاتمی ادامه داد: بی انصافی است که از سختکوشی مسئولان تشکر نکنیم از سخت‌کوشی رئیس جمهور که از راحتی و استراحت خود را به حداقل رسانده و ایام کاری و غیر کاری به خدمت مشغول است.

وی با اشاره به 9 دی و روز بصیرت گفت: روز نهم دی در تقویم به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شده و اسم با مسمایی است.

خاتمی در همین رابطه با یادآوری اینکه در روز بصیرت، مردم هدف فتنه گران را فهمیدند، اظهار داشت: فتنه گران نظام ولایی و سقوط نظام ولایی را هدف قرار داده بودند؛ هشت ماه از خرداد تا دی تا توانستند اغتشاش‌آفرینی کردند و دروغ گفتند و به دروغ گفتند فلان شخص را سوزاندند و حتی مجلس فاتحه هم برای او گرفتند و اشک تمساح هم ریختند، اما بعد خودش پیدا شد گفت من زنده ام! لذا تا توانستند دروغ گفتند و سرمایه حضور ۸۵ درصدی مردم پای صندوق‌های رای را سوزاندند و به عزاداران سیدالشهدا حمله کردند، مسجد سوزاندند و پیشانی پیش‌نماز روز عاشورا را با سنگ شکستند و به عاشورا و عزاداران توهین کردند.

امام جمعه موقت تهران همچنین عنوان کرد: مردم فهمیدند که قصه، اعتراض به انتخابات نیست بلکه اغتشاش است که با حمایت بیگانگان و رئیس جمهور آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی و تمام گروهک‌های منفور صورت می‌گیرد و این بصیرت مردم بود که حماسه آفرید و به صحنه آمدند.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم در روز 9 دی 88، تصریح کرد: مردم در روز بصیرت چه کار کارستانی کردند و میثاقی با ولایت بستند و سفره فتنه‌گران را برای همیشه جمع کردند؛ آفرین بر این مردم. مردم نشان دادند که ما دلداده ولایتیم و شعار می‌دادند «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» که این یعنی تابع ولایت؛ البته شعار دیگری داشتند که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند».

خاتمی اضافه کرد: مردم در روز گذشته در ۸۰۰ شهر و شهرستان این میثاق (حماسه ۹ دی) را تکرار کردند و در همه شهرها قطعنامه خوانده شد و روح قطعنامه آنها یک کلمه بود که «ما تا آخرین نفس و آخرین قطره خون پای این انقلاب و ولایت ایستاده‌ایم».

وی با اشاره به شهادت قهرمان ملی و قهرمان جهان اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: ما دو حاج‌قاسم داشتیم؛ یکی حاج قاسمی که زنده بود و نامش رمز مقاومت و شجاعت بود. آمریکایی‌ها گفته بودند حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد تا دولت داعش بیرون برود اما این شهید گفت تا ۳ ماه دیگر خبر از داعش نیست و کمتر از سه ماه طول کشید که دولت داعش کلکش کنده شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه، افزود: اما ما یک شهید حاج قاسم هم داشتیم که معرکه کرد، کاری کارستان به پا کرد و آن تشییع جنازه ده‌ها میلیونی در ایران و عراق یک مانور و رزمایش بود، لذا خون پاکش کلک آمریکا را در افغانستان کند و آمریکا فرار کرد.

خاتمی همچنین تاکید کرد که به زودی و به فضل خدا کلک این‌ها (آمریکا) در عراق هم کنده خواهد شد آن هم بر اساس مصوبه‌ای که مجلس عراق دارد.

وی اعلام کرد: طلیعه پیروزی در یمن به برکت آن خون (شهید سلیمانی) آشکار است و ایران سیلی آبداری به آمریکا زد. بعد از آن هم با حمله به عین الاسد افراد زیادی از آنها به درک واصل شدند اما آنها (دولت آمریکا)‌ سانسور کردند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که سخن ما این است که این انتقام (حمله به عین الاسد) انتقام نهایی ما نیست؛ انتقام نهایی ما این است که تمام مسببان، عاملان و مشاوران و به خصوص ترامپ جنایتکار ـ که سریعاً این جنایت را به عهده گرفت ـ همگی مجازات شوند.

وی افزود: اسرائیل، این جرثومه فساد، هفته گذشته به بندر لاذقیه سوریه حمله کرد و انبار مواد غذایی و دارویی را زد؛ این است که می‌گوییم رژیم صهیونیستی یعنی تجاوزگرِ مداوم و دائم. این رژیم به فضل خدا سرنوشتی جز نابودی نخواهد داشت و انشاءالله قبل از ۲۵ سالگی ـ که مقام معظم رهبری فرمودند ـ این رژیم غاصب و جعلی نابود خواهد شد.

خاتمی با اشاره به رزمایش‌های نظامی کشور گفت: رزمایش پیامبر اعظم را داشتیم که باید در این رابطه گفت «سیاست ما تهاجم نیست بلکه بازدارندگی است» این رزمایش‌ها هم بازدارندگی است.

وی همچنین تصریح کرد: نظامیان خارجی گفتند ۱۶ موشک شلیک شده به تل آویو خواهد رسید؛ من از همین تریبون می‌گویم که اگر رژیم صهیونیستی کمترین خطایی داشته باشد و خیال تجاوز به این ملت قهرمان را داشته باشد با همین موشک‌ها روز شما تبدیل به شام سیاه خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران توصیه کرد که مردم همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند؛ چرا که موج ششم ویروس کرونا که اندکی در کشور ما آمده می‌طلبد تا آخرین روزی که این ویروس در کشور ما هست، دستورالعمل‌ها رعایت شود و امیدواریم همچنان با رعایت اینها از زبان مسئولان‌مان در زمانی نه چندان دور بشنویم که به ملت ایران خبر دهند این ویروس منحوس گور خود را گم کرده و مردم زندگی عادی خود را خواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار