کد خبر: 1074027
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی:
شهادت حاج قاسم یک فرصت الهی برای اسلام، انقلاب و مردم ایران اسلامی بود که باید هرساله برای ترویج معنویت و فضائل از الگوی حاج قاسم بهره برد. با حاج قاسم می‌توان پیش رفت.

شهادت حاج قاسم یک فرصت الهی برای اسلام، انقلاب و مردم ایران اسلامی بود که باید هرساله برای ترویج معنویت و فضائل از الگوی حاج قاسم بهره برد. با حاج قاسم می‌توان پیش رفت.
به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر، دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در گردهمایی مجازی ائمه جماعات، مبلغین و فضلای حوزه علمیه گفت: شهادت سردار سلیمانی یک هدیه و هبه الهی برای مردم و همچنین خود ایشان بود. حاج قاسم آرزوی شهادت داشت و این هدیه را دریافت کرد. برای مردم نیز هدیه بزرگی بود؛ هم در آن شرایط خاص و هم برای همیشه تاریخ.
وی افزود کرد: دشمن تلاش بسیار زیادی انجام داد تا در اذهان و افکار عمومی دوقطبی ایجاد کند. در این راستا از جنگ شناختی و ابزار رسانه‌ای بسیاری استفاده کرد تا القا سازد که بین مردم و نظام فاصله افتاده است. شاید برخی از متدینان نیز این را پذیرفته بودند. بالاخره نارضایتی مردم در برخی حوزه‌ها، عملکردی که دولت قبل بر جای گذاشته و گرانی‌هایی که پدید آمده بود، دلیل فاصله گرفتن مردم از ارزش‌های نظام تلقی می‌شد. سردار سلیمانی در چنین شرایطی به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان به طور بی‌سابقه‌ای در چند شهر ایران و عراق تشییع شد.
مقدم‌فر بیان کرد: ویژگی ممتاز تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش حضور تمامی مردم بود. همه اقشار مردم از سلایق مختلف به صحنه آمدند. جمعیت هم کمی و کیفی بود. مردم با تمام وجود اشک می‌ریختند و نسبت به سردار شهید سلیمانی ابراز احساسات می‌کردند. روز تشییع سردار شهید سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یوم الله» بود و حماسه‌ای خلق شد. آن روز، یوم الله بود؛ به این دلیل که دست خدا در خلق آن حماسه دیده شد.

شهادت حاج قاسم، زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشید
وی عنوان کرد: شهادت حاج قاسم، زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشاند. انقلاب دو پایه اصلی یعنی «امام» و «امت» دارد. اگر مردم نباشند، اثری از انقلاب نخواهد بود و آن انقلاب عمق و جان نخواهد داشت. در تشییع پیکر حاج قاسم هر دو صحنه دیده شد. مقدم‌فر با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد ولایتمداری و ارزش‌ها بود، اظهار داشت: حاج قاسم کسی بود که شئون عاقبت بخیری را اطاعت از، ولی فقیه می‌دانست و در ادامه می‌گفت در روز قیامت همه این را خواهید فهمید. تکریم حاج قاسم، تکریم انقلاب است. عشق ورزی به حاج قاسم، عشق‌ورزی به انقلاب است. تمام وجود حاج قاسم در ارزش‌های انقلابی و اسلامی نهفته بود؛ بنابراین شهادت حاج قاسم یک هدیه الهی بود، اما تنها مخصوص به آن سال نبوده و نیست.

حاج قاسم، انسان تراز انقلاب اسلامی
دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حاج قاسم کاری کرد که تمامی اقشار به صحنه بیایند و عشق‌ورزی کنند، بیان داشت: شهادت حاج قاسم یک هدیه الهی و فرصت طلایی برای اسلام، انقلاب و مردم ایران اسلامی بود که باید هرساله برای ترویج معنویت و فضائل از الگوی حاج قاسم بهره برد. با حاج قاسم می‌توان جلو رفت و پیش‌برندگی اسلام و انقلاب را نشان داد. امروز مفتخریم که می‌توانیم حاج قاسم را به عنوان انسان تراز انقلاب اسلامی و تمدن نوین اسلامی به جهان معرفی کنیم.

سردار سلیمانی در ولایتمداری الگو بود
مقدم‌فر با بیان اینکه حاج قاسم در ولایتمداری نیز اسوه و الگو بود، عنوان کرد: حاج قاسم می‌گفت بار‌ها برای من اتفاق افتاد که تمامی معادلات دنیایی نشان می‌دهد که یک اتفاق رخ خواهد داد، اما حضرت آقا می‌گفتند نمی‌شود و در نهایت نیز نمی‌شد. کشور سوریه در حال سقوط بود و همه می‌گفتند دولت بشاراسد سقوط می‌کند، اما آقا فرمودند بشار پیروز خواهد شد و به کمکش بروید. در جریان جنگ ۳۳ روزه لبنان نیز چیزی از ضاحیه باقی نمانده بود، اما رهبری به حزب‌الله فرمودند که پیروزی با شماست و در آن جنگ سرنوشت‌ساز جبهه مقاومت پیروز شد. سیدحسن نصرالله نیز این سخن سردار سلیمانی را بار‌ها تکرار کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند شهدای دوران دفاع مقدس مربوط به این دوره نیستند و نمی‌توانند الگویی برای جوانان و نوجوانان که با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند باشند، خاطرنشان کرد:، اما حاج قاسم مربوط به امروزی است که رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی رونق دارند. داعش دو جنگ سخت و نرم با حاج قاسم و مدافعان حرم داشت. داعشی‌ها در جنگ تبلیغی بسیار موفق بودند. آن‌ها با هدف خلبانی را در قفس آتش زدند؛ چراکه می‌دانستند حاج قاسم پای روس‌ها را به سوریه باز کرد و طبق یک تقسیم کار آن‌ها در آسمان و رزمندگان جبهه مقاومت در زمین جنگیدند. داعشی‌ها آن خلبان را به آتش کشیدند تا به روس‌ها این پیام را بدهند که اگر شما را گیر بیاوریم و به زمین بکشانیم، می‌سوزانیم. داعش رعب بسیاری ایجاد کرد و در شبکه‌های تلویزیونی الجزیره و العربیه کار رسانه‌ای بزرگی انجام دادند.

انتقام سخت از امریکا تمام نشده است
دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: در زمان ما شقی‌ترین دشمن و در رأس استکبار امریکاست و همین امریکا حاج قاسم را به شهادت رساند. امریکا میلیون‌ها دلار خرج کرد تا به مردم القا کند که مهد دموکراسی و مبارز اول با تروریست است، اما حاج قاسم در دوران حیاتش برنامه‌های امریکا ازجمله خاورمیانه جدید و ژاندارم کردن رژیم صهیونیستی را به هم زد و رسوا ساخت و هم شهادتش برنامه‌های امریکایی‌ها را به هم زد و اثبات کرد که امریکایی‌ها تروریست هستند. این را باید به مردم گفت و ماهیت امریکایی‌ها را باید نشان داد. وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند که حاج قاسم عامل وحدت بود. مراسم سالروز شهادت ایشان نیز باید این نقش را داشته باشد. باید به دنبال جذب تمامی اقشار مردم در برنامه‌ها و پویش‌ها باشیم.
مقدم‌فر همچنین گفت: برخی از مردم در خصوص انتقام سخت سؤال می‌پرسند و می‌گویند که از حمله موشکی به عین‌الاسد قانع نشدند. البته که حمله به عین‌الاسد انتقام اصلی و راهبردی نبود. انتقام راهبردی شروع شده و آن خروج امریکا از منطقه است. وی عنوان کرد: محاسبه امریکایی‌ها این بود که با ترور حاج قاسم، مقاومت تمام می‌شود، اما مقاومت تمام نشد و سرعت و شدت بیشتری به خود گرفت. امریکایی‌ها با ذلت و خواری از افغانستان خارج شدند. فرارشان از عراق را هم آرام شروع کرده‌اند. بعد از حاج قاسم یمن و سوریه را ببینید. کسانی که نیروهایشان در سوریه با بشاراسد جنگیدند، اکنون التماس می‌کنند که با آن‌ها قرارداد اقتصادی بسته شود. حاج قاسم تمام نشد و سال به سال شکوفاتر و ماناتر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار