کد خبر: 1074019
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
بامداد دیروز، صهیونیست‌ها برای دومین بار در ماه جاری میلادی بندر لاذقیه در سوریه را هدف قرار دادند. این اقدام که با فضا‌سازی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات هسته‌ای همراه بود، از دید یک کارشناس مسائل منطقه، تلاش تل‌آویو در راستای عرض اندام تلقی می‌شود.

بامداد دیروز، صهیونیست‌ها برای دومین بار در ماه جاری میلادی بندر لاذقیه در سوریه را هدف قرار دادند. این اقدام که با فضا‌سازی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات هسته‌ای همراه بود، از دید یک کارشناس مسائل منطقه، تلاش تل‌آویو در راستای عرض اندام تلقی می‌شود.
هفتم ماه جاری میلادی رژیم اشغالگر قدس، محوطه کانتینری بندر لاذقیه را هدف قرار داد که آتش‌سوزی و انفجار به دنبال داشت. منابع سوری، دیروز به فاصله سه هفته بعد از حمله اول با تأیید خبر حمله مجدد به نزدیک بندر لاذقیه، اعلام کردند که پدافند هوایی این کشور توانسته چند موشک را منهدم کند، اما تعدادی کانتینر در آتش سوخته است. یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری دولتی سانا گفت: «دشمن اسرائیلی با حملات موشکی از اعماق دریای مدیترانه، محوطه دپوی کانتینر در بندر تجاری لاذقیه را هدف قرار داد که منجر به آتش‌سوزی در محل وقوع حمله و ایجاد خسارات مادی زیادی شد.» گزارش الاخباریه نیز حاکی از این است که حمله روز سه شنبه از حمله قبلی بزرگ‌تر بود و صدای انفجار‌ها در طرطوس که بیش از ۸۰ کیلومتر با این بندر فاصله داشته نیز شنیده شده است.
اهداف تل‌آویو از زبان بنت
پس از حمله به لاذقیه، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعا‌های این رژیم علیه ایران، خواستار اتخاذ موضع قوی‌تری علیه تهران در مذاکرات وین شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «می‌توان در پایان توافق خوبی داشت و البته که ما معیار‌ها را می‌دانیم»، افزود: «آیا در شرایط فعلی انتظار می‌رود که این اتفاق بیفتد؟ خیر، چون باید موضع قوی‌تری اتخاذ شود.»‌بنت در ادامه لفاظی‌های خود مدعی شد که ایران موضع بسیار ضعیفی در مذاکره دارد، اما جهان به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی این کشور در موضع قدرت قرار گرفته است. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با پوشش بخش دیگری از این مصاحبه گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرده است: «اسرائیل دو هدف دارد که یکی از آن‌ها عقب‌انداختن ایران و دیگری جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای است.» بنت در ادامه همچنین مدعی شد: «ما اقدام می‌کنیم و به دنبال درگیری نیستیم.»
هادی محمدی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با «جوان»، اینگونه تحرکات صهیونیست‌ها را در چارچوب اقداماتی می‌داند که تلاش می‌شود اینطور القا کنند، آن‌ها هر زمانی که بخواهند حمله خواهند کرد و البته در این سناریو هر حمله‌ای را به ایران گره می‌زنند. تا جایی که حتی در مواردی، حمله به گروه‌های دیگر از جمله حزب‌الله را هم به ایران مرتبط کرده‌اند. او می‌گوید: در شرایط کنونی و با توجه به آغاز مذاکرات هسته‌ای در وین صهیونیست‌ها می‌خواهند جلوی توافق با ایران را بگیرند و ژست حمله به ایران هم در همین چارچوب تعریف می‌شود. تکاپوی مقامات این رژیم از جمله یائیر لاپید، وزیر خارجه هم در همین راستاست، اما رزمایش اخیر پیامبر اعظم پاسخی به آن‌ها بود تا جایی که باعث شد اعلام کنند که قصد حمله ندارند و انتظار می‌رود حتی در لحن مذاکرات هم تأثیر بگذارد. محمدی با اشاره به برخی تحولات از جمله خروج امریکا از منطقه گفت: «در مجموع باید گفت اینکه صهیونیست‌ها چه خسارتی می‌زنند برایشان مهم نیست آنچه برای تل‌آویو اهمیت دارد این است که در شرایط خروج امریکا از منطقه و از سرگیری مذاکرات هسته‌ای خودنمایی کند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار