کد خبر: 1073903
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری

عزیزی‌خادم با رونویسی از دست فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارد طرح فیفافوروارد را در ایران اجرا کند. طرحی که فیفا از سال ۲۰۱۸ با هدف توسعه هرچه بیشتر فوتبال در دنیا به مرحله اجرا درآورده است. طرحی که طی آن، هر ۲۱۱ کشور عضو فیفا می‌توانند با تشریح برنامه‌های سالانه خود برای توسعه فوتبال پایه، برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف دختران و پسران و برگزاری کلاس‌های داوری آقایان و بانوان در تقویم سالانه خود (۱۰ برنامه ۵۰ هزار دلاری)، ۵۰۰ هزار دلار دریافت کنند. البته به شرط تأیید برنامه‌ها توسط فیفا که سالانه تا یک میلیون دلار هم می‌رسد.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در نشستی که آخر هفته گذشته با رؤسای هیئت‌های فوتبال داشت از تخصیص ۴۰ درصد از پاداشی که فیفا برای صعود تیم ملی فوتبال ایران در مسیر صعود به جام جهانی در نظر گرفته به هیئت‌ها برای گسترش فوتبال در سراسر ایران خبر داد، اما با این شرط که هیئت‌ها پروژه‌ای برای دریافت این مبلغ داشته باشند. درست همانند پیش‌شرط فدراسیون جهانی فوتبال برای فیفافوروارد که گویی عزیزی‌خادم قصد بومی‌سازی آن را در ایران برای گسترش و توسعه فوتبال دارد.
رونویسی از دست فیفا، به‌خصوص برای مبلغ قابل توجه ۱۶ میلیون دلاری اهدایی فیفا جهت صعود تیم ملی به جام جهانی بی‌شک اقدامی تحسین‌برانگیز است، خصوصاً که به گفته رئیس فدراسیون این مبلغ تنها در صورتی به هیئت‌ها پرداخت می‌شود که پروژه و برنامه قابل قبولی ارائه دهند تا مثل گذشته صرف اتفاقاتی، چون خرید خودرو برای رئیس یک هیئت نشود. با وجود این عمده ایراد طرح فوق عدم دسترسی فوتبال ایران به مبالغی است که در فیفا دارد. در اصل عزیزی‌خادم وعده بخشیدن پولی را به هیئت‌ها در قالب طرحی قابل قبول می‌دهد که نه فقط هنوز به دست فدراسیون نرسیده که حتی در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی نیز دستیابی به آن به دلیل تحریم‌های بانکی بسیار سخت و دشوار است. ضمن اینکه این طرح زمانی می‌تواند قابل قبول باشد که در صورت دستیابی به این پول، فدراسیون قصد بهره‌برداری انتخاباتی از آن را نداشته باشد و زمانی اقدام به پرداخت نکند که بهانه‌هایی، چون گروکشی انتخاباتی را به دنبال داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار