کد خبر: 1073773
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
شهردار شهرکرد گفت:
شهردار شهرکرد گفت: با تدوین طرح جامع شهرکرد در قالب برنامه‌ای ۱۰ساله، وضعیت املاک شهری با قابلیت سرمایه‌گذاری برای اصناف، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف ساماندهی می‌شود.
رحیمی

محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد با اشاره به روند تدوین طرح جامع شهرکرد در قالب برنامه‌ای ۱۰ ساله اظهار داشت: این طرح وضعیت املاک شهری با قابلیت سرمایه‌گذاری برای اصناف، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف را ساماندهی می‌کند.

او افزود: همچنین راهبرد و برنامه ۲۰ ساله توسعه شهرکرد تا پایان ماه جاری تدوین و تصویب می‌شود.

جاپلقی اضافه کرد: این برنامه در بُرش‌های یک، دو، پنج، ۱۰ و ۲۰ ساله تهیه و در روند تدوین آن از نظر استادان دانشگاهی و نخبگان بهره‌گیری شده است.

او ادامه داد: چنانچه وظیفه شهرداری است، شهردار برنامه‌نویس نیست و وظیفه تدوین برنامه‌نویسی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بر عهده مشاوران شهری و وظیفه اجرای آن بر عهده شهردار است.

جاپلقی شفاف‌سازی در حوزه کاری شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد و گفت: بهبود وضعیت مبلمان شهری از همان روز‌های ابتدایی فعالیت مدیریت جدید شهری در شهرکرد مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: جمع‌آوری تمامی کیوسک‌ها و دکه‌های سطح شهر به‌منظور ساماندهی و یکسان‌سازی سریع‌تر آن‌ها در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد قرار گرفته است.

جاپلقی اضافه کرد: حذف سرعتکاه‌های سطح خیابان‌های شهرکرد با هدف دستیابی به شهر بدون مانع ترافیکی جزو برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری است.

او ادامه داد: از این پس صدور پروانه ساختمانی در مرکز چهارمحال و بختیاری براساس معیار‌های عقلی، علمی، مهندسی، شهرسازی و بر مبنای اصول شهرسازی صادر خواهد شد.

جاپلقی گفت: ساماندهی نما‌های ساختمانی، نقشه‌های گرافیکی و خیابان‌ها در طراحی شهرک‌های جدید شهرکرد در دستور کارش شهرداری قرار دارد.

او با اشاره به لزوم ساماندهی تمامی ورودی‌های شهرکرد افزود: جمع‌آوری سد معبر‌های موجود در خیابان‌های مرکز استان در دستور کار است.

جاپلقی به نزدیکی دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: برگزاری مراسم یادبود و رونمایی از تندیس این شهید در ورودی شهر جزو برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری شهرکرد قرار دارد.

او ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از طرح نیمه‌تمام برج دوقلوی شهرداری و سایر طرح‌های عمرانی از اولویت‌های اصلی شهردار شهرکرد است که در روز‌های آینده نهایی می‌شود.

جاپلقی با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی بیشتر به اهالی محله منظریه گفت: به محض تحویل منظریه از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرداری شهرکرد، عملیات اجرایی خدمات‌رسانی به شهروندان ساکن در محله ارتقا و افزایش می‌یابد.

او تعریف و افزایش ردیف‌های درآمدی پایدار برای این شهرداری را ضروری اعلام و اضافه کرد: این مهم در ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان مرکز استان نقش دارد.

جاپلقی با اشاره به تلاش‌ها برای تکمیل طرح کنارگذر جنوبی شهرکرد افزود: توافق‌هایی با مالکان زمین‌های واقع در مسیر از اهالی شهرکیان انجام شد که براساس آن شهرداری موظف به جبران حقوق آنان خواهد بود.

او به برنامه‌هایی برای احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در شهرکرد اشاره و تصریح کرد: احداث این طرح در میدان معلم، خیابان آیت‌الله طالقانی و امیرکبیر در حال بررسی علمی قرار دارد.

جاپلقی گفت: برای هوشمندسازی تمامی چهارراه‌ها و خیابان‌های شهرکرد رایزنی‌های با شرکت مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری انجام شده و این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: برای بهبود وضعیت بافت فرسوده شهرکرد به‌دنبال نیروی انسانی فنی، متخصص و کارآزموده هستیم و این برنامه جزو اولویت‌های شهرداری قرار دارد.

جاپلقی اضافه کرد: به تازگی ۳۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری شهرکرد اختصاص یافت که برای آسفالت نقاط کمتربرخودار در مرکز استان استفاده می‌شود.

او ادامه داد: با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال ۱۲ دستگاه اتوبوس و یک دستگاه میدل‌باس به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال برای شهرداری شهرکرد خریداری شد.

جاپلقی گفت: همچنین با اختصاص ۳۱۰ میلیارد ریال یک دستگاه ویژه تولید ۳۵۰ نوع قطعه بتنی رنگی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال خریداری و به دارایی‌های شهرداری شهرکرد افزوده شد.

او افزود: همچنین این شهرداری به دستگاه مکانیزه لکه‌گیری آسفالت به ارزش ۱۲ میلیارد ریال مجهز شد که برای خرید آن ۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر