کد خبر: 1073460
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
در رزمایش مشترک پیامبراعظم (ص) 17 موشک های نقطه زن کروز دریایی با برد متوسط شلیک و عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه انجام پذیرفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از سپاه نیوز، شلیک موشک های نقطه زن کروز دریایی از سکوهای شناوری و ساحلی و اصابت همزمان به هدف مشخص در دریا با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان عالی رتبه قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با موفقیت به انجام رسید.

همچنین در بخش دیگر برنامه های روز چهارم این رزمایش ، عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه یک پهپاد همزمان دو هدف را مورد اصابت قرار داد که با رصد و اشراف اطلاعاتی مواضع دشمن،کنترل و پایش منطقه عمومی تنگه هرمز و شرق آن و شلیک به مواضع دشمن فرضی صورت گرفت.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری ، فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه این اقدام گفت: ساخت موشک های کروز دریایی در داخل کشور توسط دانشمندان جوان و انقلابی صورت گرفته و از قابلیت های این موشک ها رادار گریز بودن ، مقاوم بودن برابر جنگ الکترونیک ، هدف یابی در شرایط سخت ، نقطه زنی هدف در سریع ترین زمان با کلاهک جنگی پر قدرت و رادارهای ویژه این موشک ها این رزمایش را نسبت به سال گذشته متمایز کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: پهپادهای برد بلند نیروی دریایی سپاه با اقدامی ویژه با انجام عملیات های بالای سطح، ابتدا شناسایی اپتیکی با اسکن حرارتی و پایش سیگنالی و رله مخابراتی ، بر فراز جغرافیای فعالیت دشمن وارد شده و با عمق بخشی و اشراف اطلاعاتی حداکثری و انتقال آنی تصویر صحنه نبرد به مبادی تصمیم گیر آغاز شد و در ادامه پهپادهای رزمی نقطه زن هوشمند و انهدامی، با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان، موفق به از بین بردن مواضع دشمن شدند که اشرافیت پهپادهای رزمی و شناسایی در میدان عمل کاملا چشم گیر بود.

در این عملیات ها بطور همزمان از 3 فروند پهپاد با قابلیت های متفاوت رزمی، شناسایی، اپتیکی، سیگنالی، رله مخابراتی و چند منظوره استفاده شد که در نوع خود منحصر به فرد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار