کد خبر: 1073237
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
سردار تنگسیری در دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ که با تمرین عملیات موشکی بالستیک علیه اهداف ثابت و متحرک همراه بود: آتش دشمن را به خودش برمی‌گردانیم
سواحل نیلگون خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان، این روز‌ها به صحنه نمایش اقتدار و بازدارندگی نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین یگان‌های مردم پایه بسیج در قالب رزمایش پیامبر اعظم (ص) تبدیل شده است

سواحل نیلگون خلیج فارس، تنگه هرمز و منطقه عمومی استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان، این روز‌ها به صحنه نمایش اقتدار و بازدارندگی نیرو‌های زمینی، دریایی و هوافضای سپاه و همچنین یگان‌های مردم پایه بسیج در قالب رزمایش پیامبر اعظم (ص) تبدیل شده است. رزمایشی که از روز دو شنبه با رمز مقدس «یا فاطمه الزهرا (س)» و با شعار «اقتدار، امنیت و بازدارندگی فعال و هوشمندانه در سایه وحدت، همدلی و یکپارچگی ملی» آغاز شده و هدف آن افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تاکتیک‌ها برای مقابله با تهدیدات متصور و جنگ‌های ترکیبی است.
این رزمایش علاوه بر تمرین آمادگی‌های دفاعی و به کارگیری تجهیزات دفاعی پیام روشنی به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هم دارد که در صورت کوچک‌ترین خطای راهبردی، با پاسخی قاطع و پشیمان‌کننده مواجه خواهند شد که بعضاً این هشدار در مواضع فرماندهان حاضر در رزمایش هم نمود داشت. دیروز و در دومین روز از رزمایش مشترک پیامبراعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و کارشناسان ستاد کل نیرو‌های مسلح دنبال شد، پهپاد‌های تهاجمی نقطه‌زن، اهداف ثابت و متحرک زمینی و دریایی را که براساس سختگیرانه‌ترین سناریو‌های رزمایش جانمایی شده بودند با موفقیت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند. پشتیبانی هوایی به وسیله بالگرد‌های تهاجمی با شلیک دقیق به سمت اهداف ثابت و متحرک نیز در این مرحله از رزمایش به انجام رسید. تمرین دفاع از سواحل، با اجرای عملیات‌های دفاع ثابت، متحرک و ضد هلی برن در دومین مرحله از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به اجرا درآمد.
تمرین عملیات موشکی بالستیک علیه اهداف ثابت و متحرک
تمرین عملیات موشکی بالستیک علیه اهداف ثابت و متحرک دشمن از دیگر مراحل رزمایش بود که با موفقیت به مرحله اجرا درآمد. در این مرحله از رزمایش موشک‌های بالستیک زمین به زمین اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.
همچنین اهداف شناوری شبیه‌سازی شده دشمن فرضی با شلیک موشک‌های سطح به سطح شناوری و ساحل به دریا منهدم شد. اجرای عملیات به وسیله سامانه‌های پدافند هوایی شناوری و ساحلی علیه اهداف پهپادی دشمن از دیگر بخش‌های دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود که با موفقیت اجرا شد. تمرین عملیات‌های ویژه و نفوذ در سطح عملیاتی و راهبردی، اجرای عملیات در شرایط جنگ بیولوژیک و تمرین یگان‌های پدافند هوایی تحت شبکه یکپارچه از دیگر اقدامات دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷بود.
آتش دشمن را به خودش برمی‌گردانیم
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه دیروز در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ با تأکید بر اینکه هر نیروی فرامنطقه‌ای اگر بخواهد در منطقه آتش افروزی کند، این آتش را به سمت خودش هدایت خواهیم کرد، گفت: این رزمایش با اشراف اطلاعاتی دقیق مواضع دشمن آغاز و با به‌کارگیری سامانه‌های جنگال، مختصات جغرافیایی حضور دشمن شناسایی و با استفاده از تجهیزات و تسلیحات نوین ساخت داخل از سواحل جزایر و آب‌های سرزمینی، تمرین دفاع پوششی با موفقیت انجام شد.
سردار تنگسیری افزود:در مرحله دیگری از این رزمایش، شلیک‌های همزمان و اصابت چند نقطه‌ای هدف هم تمرین شد که با موفقیت همراه بود و به تمامی اهدافی که فرماندهان در نظر داشتند و در بازی جنگ به آن رسیده بودیم با موفقیت اصابت انجام گرفت. فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه در این رزمایش از شناور‌هایی که اخیراً به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پیوسته هم به‌کارگیری شد، افزود: سرعت این شناور‌های تندرو و موشک انداز به ۷۵ تا ۹۵ نات می‌رسد. دریادار تنگسیری با اعلام موفقیت آمیز بودن عملیات‌های از پیش تعیین شده تا این مرحله از رزمایش گفت: تمام تجهیزات به کار رفته در عملیات‌های مختلف این رزمایش ساخت داخل هستند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پیام این رزمایش را حفظ اقتدار ملی، ثبات امنیت منطقه، تقویت وحدت اسلامی، عزت آفرینی، تولید قدرت و ارتقای توان نظامی و اطمینان بخشی از حفظ توان و آمادگی‌های رزم توصیف و تصریح کرد:پیام این رزمایش به دشمنان ما این است که ما هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد کشوری به آب‌های سرزمینی ما، نگاه تهدید آمیز داشته باشد و قطعاً چشمی را که بخواهد از این جایگاه به کشور ما نگاه سوئی داشته باشد، کور خواهیم کرد و آن دستی را که بخواهد به کشور ما دست درازی کند، قطع خواهیم کرد. فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین پیام رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ برای کشور‌های دوست در منطقه را صلح، دوستی و برادری عنوان و تأکید کرد: ما و کشور‌های منطقه می‌توانیم با همیاری و همراهی یکدیگر، امنیت خلیج فارس و آب‌های مشترک را به صورت کامل فراهم کنیم و نیازی به حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای در اینجا نیست. امروز نیرو‌های مسلح تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) آمادگی کامل دارند که اگر یک نیروی فرامنطقه‌ای در منطقه آتش افروزی کند این آتش را به سمت خودش هدایت می‌کنیم و آن را به آتش می‌کشیم.

دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز شاهد صحنه یک رزمایش دقیق و واقعی بودیم، گفت: نقطه اوج تلاش و عمل برادران نیروی دریایی سپاه کیفیت، اثربخشی و دقت عمل سامانه‌ها بود. امروز شاهد بودیم که هم پهپاد‌های نیروی دریایی سپاه به صورت دقیق از فواصل مختلف اهداف را مورد اصابت قرار دادند و هم موشک‌های بالستیک به‌عنوان پدیده‌های جدید نیرو و موشک‌های کروز اهداف ازپیش‌تعیین‌شده در فواصل و با شرایط مختلف را با دقت صد درصد مورد اصابت قرار دادند.
سرلشکر سلامی دقت در اصابت به اهداف، انعطاف در برد‌های متفاوت و قابلیت عملیات هم‌زمان روی هدف‌های ثابت یا متحرک را از وجوه برجسته این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ برشمرد و گفت: با ارزیابی دقیقی که از منحنی‌های رشد قدرت دفاعی دارم در دو روز اخیر در نیروی دریایی سپاه جهش در قدرت دفاعی را ملاحظه کردم. ورود فناوری‌های جدید اعم از هوش مصنوعی و فناوری استفاده از پهپاد‌ها در اعماق متعدد و موشک‌ها در طیف وسیعی از برد‌ها با دقت‌های قابل‌قبول نشانگر دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت خود است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
0
0
درودبرسپاه قدرتمندوشریف اسلام باآرزوی سلامتی وموفقیت برای این عزیزان سرافراز.
میرزا
|
France
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
0
0
اقتدار اعظم، به رخ کشیدن ابزار و آلات جنگی و دفاعی است.
اما کی شود که نیروهای حزب الله در سراسر جهان اعلام آمادگی نمایند...
آنگاه هیچ قدرتی احساس امنیت نخواهد نمود...
ما همه سرباز توایم خامنه ای
گوش بفرمان توایم خامنه ای

خونی که در رگ ماست
هدیه به رهبر ماست

ای رهبر آزاده
آماده ایم؛ آماده

حزب الله آماده آماده...
در تمام نقاط جهان

منتظر یک اشاره ولی فقیه است...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار