کد خبر: 1073094
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز (۲۹ آذر) با افزایش ترافیک صبحگاهی و سکون جو، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۹ آذر ماه) هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و احتمال بارش باران تا اواخر وقت دوشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۳۰ آذر ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی برمیزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

در طول روز به‌تدریج تندی باد افزایش پیدا می‌کند و پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه (۳۰ آذرماه) ادامه خواهد یافت و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۵ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار