کد خبر: 1073079
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
شهردارمشهد الرضا(ع):
شهردارمشهد با اشاره به تصویب لایحه دو فوریتی اصلاح قرارداد خرید اتوبوس از شرکت ایران خودرو گفت: طی این قرارداد ۸۵ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی مشهد خریداری می شود.

سید عبدالله ارجائی امروز و در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر دراین خصوص، افزود: یکی از خواسته های شورای شهر از شهرداری تعیین تکلیف قراردادها و پروژه های نیمه تمام و معطل مانده است.

وی اضافه کرد: یکی از این قراردادها ، قرارداد مربوط به خرید اتوبوس از شرکت ایران خودرو دیزل بود که مشمول زمان و تغییر قیمت شده است، لذا با هم فکری انجام شده در معاونت حمل ونقل و کمک خوب کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر و پیگیری های متعدد این قرارداد تعیین تکلیف و به سرانجام رسیده است.

شهردارمشهد تصریح کرد: اگرتا پایان سال نتوانیم اتوبوس برقی آزمایشی را پلاک گذاری کنیم با موافقت امروز شورای شهر در اصلاح قرارداد خرید اتوبوس از شرکت ایران خودرو دیزل، ۸۵ دستگاه اتوبوس به مرور به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه خواهد شد.

ارجائی افزود: اما اگر بتوانیم اتوبوس برقی را پلاک گذاری کنیم به مبلغ هر اتوبوس برقی از تعداد اتوبوس های معمولی کاسته خواهد شد، اما در مقابل اتوبوس هایی با تکنولوژی روز و سوخت پاک برای اولین بار وارد ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد می شود.

وی با تاکید براستفاده از سیستم حمل ونقل پاک برقی و یا هیبریدی در هسته مرکزی شهر، اظهارکرد: لذا خواسته ایم به گونه ای برنامه ریزی شود تا با استفاده از سیستم های انبوه بر با سوخت پاک در هسته مرکزی بخشی از آلودگی هوای شهر کاهش پیدا کند.

شهردارمشهد در ادامه به طرح تشکیل کمیسیون ویژه زنان و خانواده شورای اسلامی شهر اشاره و خاطرنشان کرد: هرچند که وظیفه مدیریت شهری اجرای مصوبات شورای شهر است و نگاه ما نیز به همه مصوبات یکسان است، اما با توجه به نقش و جایگاه ویژه زن در اسلام عزیز، انقلاب اسلامی و تاکید امامین انقلاب بر این نقش و جایگاه محوری خانواده در تمامی فعالیت هایی که شهرداری می تواند درعرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایفا کند از پیشنهاد دهندگان این طرح تشکر می کنم .

وی اضافه کرد: امیدوارم با تشکیل این کمیسیون در خدمت رسانی بهتر به بانوان عزیزمان اقدامات ویژه و منطقی جایگزین اقدامات نمایشی شود و بتوانیم شاهد مشهدی خانواده محور، امن ، آرامش بخش و نشاط آور برای شهروندان و همسایه های امام رضا(ع) باشیم.

شهردارمشهد گفت: البته پیش از این یکی از اولویت هایی که شهرداری در بودجه ۱۴۰۱به آن توجه داشته و به تمام حوزه های شهرداری نیز آن را ابلاغ کرد، بحث توجه ویژه به زیرساخت های مورد نیاز مربوط به ورزش و نشاط خانواده و بانوان عزیز بوده است.

ارجائی افزود: دومین ابلاغی که در حوزه بانوان انجام شده ، برنامه ریزی برای ایجاد فضای ورزشی در تمامی بوستان های بالای ۵هکتار جهت استفاده بانوان بوده است که امیدواریم طی مدت زمانی معقول به سرانجام برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار