کد خبر: 1073040
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
امام جمعه اسلامشهر گفت:
حجت الاسلام نوروزی گفت :حماسه ۹ دی تجلی قدرت پروردگار است که در تاریخ ماندنی شد
بهاره عشقی صابر

حجت‌الاسلام محمد نوروزی امام جمعه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر  درجلسه ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی که با حضور فرماندار و روسای ادارات در محل سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حماسه ۹ دی تجلی قدرت پروردگار است که در تاریخ ماندنی شد.
حجت الاسلام نوروزی افزود: ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از روزهای بزرگ خدا و یوم الله است که در آن روز خداوند دلهای مردم را آماده کرد تا با وحدت و یکپارچگی در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و نظام وارد میدان شوند و ارزش های اسلامی و دینی دفاع کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با دعوت از همه اقشار و گروه ها برای شرکت در مراسمات گرامیداشت حماسه ۹ دی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ۲۱ نهاد و دستگاه عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند که برای گرامیداشت ایام الله ۹ دی وارد میدان شوند و وظایف ذاتی و قانونی خود را انجام دهند.
استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تبیین گرامیداشت حماسه ۹ دی

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: برای تبیین و گرامیداشت حماسه ۹ دی باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده و بکارگیری شود.
حبیبی افزود: بزرگداشت حماسه ۹ دی در طی سالهای گذشته با غربت و سختی انجام می‌شد، در حالی که با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی و جریان انقلابی باید این روز بزرگ و تاریخی را هرچه باشکوه‌تر گرامیداشت.
وی با اشاره به اینکه ۹ دی باید برای نسل‌های آینده روایت شود، تاکید کرد: باید ابعاد مختلف حماسه ۹ دی به طور صحیح و واقعی روایت و تبیین گردد، در جریان فتنه ۸۸ به حداقل مسلمانی ما رحم نکردند و به نمازگزاران روز عاشورا اهانت کردند و سنگ زدند و تا لبه پرتگاه نظام را بردند.
فرماندار اسلامشهر با تاکید بر اینکه خواص بی بصیرت برای رسیدن به پست همه چیز را فدا کردند، اذعان داشت: همانطور که در جریان فتنه از همه اقشار و گروه ها با بی بصیرتی به میدان آمدند و به خیمه انقلاب حمله کردند، برای بزرگداشت حماسه ۹ دی نیز باید از همه ظرفیت‌ها امکانات و توانمندی ها استفاده شود و عظمت، بزرگی و شکوه این روز تاریخی و دوران هشت ماه فتنه به طور دقیق شفاف، روشنگری و توضیح داده شود.
وی گفت: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره با حوادث و جریان های مختلفی روبرو بوده که ۹ دی یکی از قله های دفاع از آرمان‌های انقلاب بود که با وحدت، بصیرت و هوشیاری دلسوزان این نظام به آن دست یافتیم و در تاریخ این کشور و نظام ثبت شد.
حبیبی با اشاره به اهمیت گرامیداشت حماسه ۹ دی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل ها و با برنامه‌ریزی دقیق و جدی و تشکیل کارگروه اجرایی و پشتیبانی مناسب با برگزاری ویژه برنامه‌های کاربردی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، ابعاد مختلف آن برای نسل جوان و آینده سازان این سرزمین تبیین و ترسیم شود.
در ادامه این جلسه مسئولین ادارات و دستگاه‌های حاضر در جلسه برنامه‌ها و اقدامات انجام شده برای گرامیداشت روز تاریخی ۹ دی در شهرستان اسلامشهر را بیان کردند که به برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت، تجلیل از حماسه‌سازان ۹ دی، برگزاری نشست های بصیرتی و انجام فضاسازی محیطی و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت حماسه ۹ دی می‌توان اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر