کد خبر: 1072905
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

پس از کش و قوس‌های فراوان درباره دلایل ردصلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، بالاخره دلایل شش گانه شورای نگهبان به صورت غیر رسمی منتشر شد.
به گزارش فارس، صبح دیروز نامه آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان درباره دلایل عدم‌احراز صلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری از سوی برخی خبرنگاران رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور و برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نزدیک به لاریجانی منتشر شد.
در این نامه که اصالت آن در پیگیری‌های فارس تأیید شد، سهیم بودن رئیس سابق مجلس در بخش‌هایی از نابسامانی و وضع نامطلوب موجود در دولت مستقر (دولت دوازدهم) و عدم‌رعایت اصل ساده‌زیستی مسئولان، مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بر اساس ملاحظه فهرستی از اموال غیرمنقول مربوط به همسر و فرزندان، اعلام شده از سوی مراجع قانونی کشور از جمله دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی اعلام شده است.
در نامه دبیر شورای نگهبان، سفر‌های متعدد اعضای خانواده علی لاریجانی به خارج از کشور از جمله اروپا و امریکا و اقامت فرزند دیگرش در امریکا و اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبین درجه یک وی در انگلیس برخلاف مصوبه لازم‌الاجرای شورای عالی امنیت ملی نیز به عنوان دیگر علل ردصلاحیت رئیس سابق مجلس در انتخابات ریاست جمهوری عنوان شده است. این نامه همچنین تصریح کرده است که مداخله یکی از فرزندان علی لاریجانی در قرارداد‌های خدماتی و ساختمانی مجلس شورای اسلامی در زمان ریاستش بر مجلس یکی از علل ردصلاحیت وی است. حمایت از افراد ردصلاحیت‌شده و دفاع از عملکرد آن‌ها و به کارگیری برخی از آنان در مناصب تحت امر خود و مواضع سیاسی و اظهارات در موضوعات و مقاطع مختلف از جمله فتنه سال ۱۳۸۸ نیز از دیگر دلایلی است که در نامه منسوب به آیت‌الله جنتی برای ردصلاحیت علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ذکر شده است.
در این نامه منتشر شده در فضای مجازی خطاب به رئیس سابق مجلس آمده است که تصمیم‌گیری درباره احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری مطابق بند ۹ اصل۱۱۰ و اصل ۱۱۵ قانون اساسی بر مبنای گزارش‌های رسمی دستگاه‌های قانونی و شناخت و اطلاعات اعضا از سوابق و ویژگی‌های داوطلبان، پس از بحث و مذاکره با رأی مخفی صورت می‌گیرد و مستند رأی اعضای شورای نگهبان ممکن است یکسان نباشد و مانند تصمیم‌گیری در موارد مشابه در سایر نهادها، هر یک از اعضا به یک یا چند گزارش یا اطلاعات خود توجه کرده باشند.
پس از انتشار نامه دبیر شورای نگهبان به علی لاریجانی، نامه‌ای که از سوی این داوطلب ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به شورای نگهبان نوشته بود نیز در فضای مجازی منتشر شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
United States of America
|
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
جوان آفلاین نظرت درمورد محتوای نامه چیه؟ هنوز درتفکرانقلابی هستید یا تحلیل جورکن ها هنوز نحوه واکنش شماهارو دیکته نکردن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
الحمدالله رب العلمین
لازم است میزان ثروت ایشان، فرزندان و منتسبین درجه اول ایشان مشخص و میزان مبلغ ارسالی به امریکا و انگلیس و غرب نیز مشخص و برای مردم اعلام گردد و بر اساس گزارش رئیس پیشین بانک مرکزی بررسی دقیق شود و میزان مبالغ سهم ایشان و منتسبین ایشان از مبالغ 140 میلیارد دلاری غیر قانونی و با استفاده از قوانین چند وجهی و مشتبه و کلاه شرعی وضع شده در مجلس طی دوره های دولتهای رفسنجانی، خاتمی و روحانی ارسال شده به امریکا و انگلیس و غرب چه مبلغی بوده است. این درخواست بررسی دقیق یک خواسته ملی توسط اقشاری از ملت می باشد که بر اساس سیاستهای نادرست ایشان در وصع قوانین، گروه های زیادی از جوانان و خانواده ها در هر قشر به منجلاب فساد، اعتیاد، ارتشاء و خیانت در جامعه راهبری و سوق داده شدند.
ناشناس
|
France
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
ایشان مدعی هستند که در زمان ریاست در صدا و سیما نه ملکی و نه حقوقی گرفته اند می شود بفرمایند در این مدت از کجا ارتزاق می کردند و با کدام پول فرزندشان را به خارج فرستادند بابا بس کنید مردم را اینقدر ببو فرض نکنید هزار راه است که بدون سند شما از اموال عمومی به حلال و یا حرام مال بدست آورید یکی از رندان که اسمش برای همگان مشهور است و الان هم دوران محکومیت را در خارج از زندان می گذرانند تمام املاک و در آمد ها را به اسم عوامل معتمد خود می کرد که اگر در روز مبادا رقیب نتواند از آن بر علیه اش استفاده کند اینرا یک دبیرستانی می داند تا برسد به آقایانی که بیش از 40 سال در راس امور بوده اند
ناشناس
|
France
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
علی آقای لاریحانی
از سال 1383 یعنی 17 سال دخترت در حال تحصیل در چه مقاطعی است!؟

الان دختر خانمت با عنوان متخصص در بیمارستانی در کلیولند ایالت اوهایو با ویزای کاری H1b در حال خدمت رسانی به اتباع دشمن شماره یک اسلام و انقلاب اسلامی و ایران و ایرانی است!
اگر شما دردت نمی آید نیاید آیا حاضر بودی در زمان تبلیغات انتخاباتی بگویی دختر من 17 سال است همراه شوهرش در دامریکا به کار و تحصیل یا تحصیل و کار مشغول است!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
از سال 1383 یعنی 17 سال دخترت در حال تحصیل در چه مقاطعی است!؟
خب در مقطع دختر بابائی
مشکلی داری؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار