کد خبر: 1072839
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
نماینده مردم زنجان در خصوص طرح افزایش ظرفیت پزشکی گفت: امیدواریم حداقل عدد ۳ هزار نفر برای افزایش ظرفیت تصویب شود. حتی با تصویب این عدد نیز سال‌ها طول می‌کشد تا سرانه پزشک در کشور به حد مطلوب برسد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان بیان داشت: افزایش ظرفیت پذیرش آموزش پزشکی، طرح بسیار مهم است که شورای عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن را تصویب کرد. در این میان میزان افزایش ظرفیت پذیرش، مهمترین بخش این طرح است که امیدواریم به سرعت در شورا تعیین شود.

وی ادامه داد: سالمندی به مانند طوفانی در سال‌های آینده کشور را در می‌نوردد که با این پیش بینی نیاز به ارائه خدمات پزشکی به شدت افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، هم اکنون بسیاری از مناطق کشور با کمبود پزشک عمومی و متخصص روبرو هستند که باید با توجه به این مشکلات، ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند.

نماینده مردم زنجان در خصوص جزییات تصویب طرح افزایش ظرفیت پزشکی اظهار داشت: سرعت و نحوه جبران کمبود پزشک و بهبود دسترسی مردم در اقصی نقاط کشور به پزشک بسیار حائز اهمیت است و همه این‌ها وابسته به میزان افزایش ظرفیت و تعدادی است که سالانه به این ظرفیت افزوده می‌شود. طبق مصوبه‌ی ستاد نقشه جامع علمی کشور قرار بر افزایش سالانه ۳ تا ۵ هزار نفری بود که متاسفانه بصورت نهایی تصویب نشده و به جلسه بعدی موکول شده است.

طاهری ادامه داد: امیدواریم حداقل عدد ۳ هزار نفر برای افزایش ظرفیت تصویب شود. حتی با تصویب این عدد نیز سال‌ها طول می‌کشد تا سرانه پزشک در کشور به حد مطلوب برسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه نیز همچنان قاطع در مسیر منافع ملی گام بردارد و به دسترسی عادلانه مردم در اقصی نقاط کشور به پزشک کمک شایانی کند و میزان افزایش ظرفیت رشته پزشکی را متناسب با نیاز‌های واقعی افزایش دهد نه برخی بهانه جویی‌های ذی نفعان.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار