کد خبر: 1072776
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری :
بنیاد مردمی ویژه فعالیت‌های دختران استان چهارمحال و بختیاری تشکیل و راه‌اندازی می‌شود.
رحیمی

حجت‌الاسلام مهدی طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در حاشیه همایش «دختران حاج قاسم» در شهرکرد با اشاره به ضرورت تبیین نقش دختران در انسجام‌بخشی خانواده‌ها، رفع مشکلات و ایجاد هویت مومنانه دختران گفت: پیگیری برای تشکیل و راه‌اندازی بنیاد مردمی ویژه فعالیت‌های دختران استان در حال انجام است.

او افزود: کمتر از نیمی از جمعیت ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفری بانوان چهارمحال و بختیاری را دختران تشکیل می‌دهند که تاکنون برنامه منسجم و جامعی در حوزه آنان و توسط خود بانوان شکل نگرفته است، از این رو با مطالعه و رصد جریان‌های فرهنگی مختلف بین دانشجویان در شهرستان‌های شهرکرد، کیار، لردگان و فارسان، نبود یک تشکیلات انقلابی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی برای دختران و بانوان استان به عنوان مسئله نخست مطرح شد.

طاهری با بیان اینکه با توجه به مطالعات انجام شده، الگوی زیست دخترانه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی نیز در استان رواج ندارد، اضافه کرد: نخستین قدم برای رفع این کمبودها، پیگیری هویت انقلابی دختران نسل جدید در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که بر همین اساس مَقر‌هایی افزون بر قرارگاه فرهنگی بانوان در شهرستان‌ها تشکیل و حدود ۳۰ نفر از فعالان حوزه بانوان شناسایی شدند.

او ادامه داد: با همراهی دختران و بانوان استان مسائل مربوط به این بخش از جامعه پیگیری می‌شود و با تشکیل یک بنیاد مردمی و ارائه حمایت‌ها، نقش‌آفرینی دختران در این بنیاد به صورت منسجم‌تری ادامه می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر در هر یک از شهرستان‌ها، سه نفر از فعالان حوزه دختران شناسایی و به عنوان سرگروه مشخص شده‌اند تا با ساماندهی مخاطبان خود جریان فرهنگی و اجتماعی ویژه دختران را پیگیری کنند.

او ادامه داد: هدف اصلی در راه‌اندازی مقر‌های فرهنگی دختران انقلابی، شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکار‌های خلاقانه برای رفع مشکلات و نیاز‌های حوزه دختران است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها