کد خبر: 1072268
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
عضو کمیسیون خدمات‌ شهری شورای شهر مشهد:
عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما نیاز به شعار و ایجاد شهرک جدید نداریم. باید نوسازی را در همین بافت‌های فرسوده و حاشیه شهر تسهیل کرد.

غلامحسین صاحبی در نطق پیش از دستور شانزدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: انتصاب مدیران حق شهردار است و نمی‌توان در آن دخالتی داشت اما شهرداری ابرسازمانی است که بیش از ۲۰ هزار کارشناس در حوزه‌های مختلف در آن مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: اگر قرار است شورای انقلابی و شهردار توجه به حوزه کارشناسی و نخبگان شهرداری نداشته باشد، آن‌ها امیدی به ادامه کار نخواهند داشت. اگر معاونان و شهردار را خارج از بدنه شهرداری انتخاب کنیم، این کارشناسان به چه امیدی کار کنند. حق آن‌هاست که در شهرداری سمتی داشته باشند؛ لذا ضرورت دارد به کارشناسان حوزهای مختلف شهرداری توجه ویژه‌ای شود. این امر واجب است و شهردار باید به این موضوع توجه کند.

عضو کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه مشکلات مردم توسط همین کارشناسان شهرداری‌ حل خواهد شد نه در معاونت، تصریح کرد: این کارشناسان بهتر می‌دانند که مشکلات مردم چیست. باید توجه داشت در دوره‌های گذشته معاونانی بودند که نتوانستند کاری انجام دهند.

وی گفت: در حال حاضر چهار ماه از روی کار آمدن شورای ششم می‌گذرد و بسیاری از مسائل حل نشده است؛ نمونه‌ آن جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌هاست که همچنان رسیدگی به این موضوع بین دستگاه‌ها پاس‌کاری می‌شود. رسیدگی به این موضوع جزو ضروریات شهر امام رضا(ع) است. همچنین فرهنگسرای قرآن و عترت هنوز در اختیار دستگاه قضایی است.

صاحبی افزود: شورای ششم با اهداف و شعارهای انقلابی حمایت از محرومان و تسهیل امور مردم بر سر کار آمد که نباید از آن غافل شد. مردم گرفتارند اما کسی نیست امور مردم را تسهیل کند. به همین جهت لازم است دفاتر تسهیلگری و سازمان بازآفرینی در امور حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده فعالانه عمل کنند.

عضو کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: برای این دفاتر به صورت سالانه ۳۰۰ میلیون تومان‌ اعتبار در نظر گرفته می‌شود  اما خروجی چشمگیری تاکنون دیده نشده است.

وی ادامه داد: در حاشیه شهر مردم برای ساختن خانه مشکلات زیادی دارند. مصوبه‌ای در شورای شهر تصویب شده است که براساس آن اگر افراد به صورت انفرادی خانه‌ای با متراژ ۷۵ متر مربع بسازند، شهرداری به آن‌ها پروانه رایگان، قولنامه و ‌۲۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه می‌پردازند. متاسفانه افرادی هستند در حاشیه شهر خانه‌ ساخته‌اند اما خانه شان تخریب شده است؛ در صورتی که طبق این مصوبه می‌توانستند برای خود خانه‌ بسازند.

در ادامه حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، به غلام‌حسین صاحبی، عضو شورای اسلامی تذکر داد و گفت: حوزه شهرسازی باید طبق قانون عمل کند. شهر باید با اصول شهرسازی و در چارچوب قوانین ساخته شود و خلاف قوانین نباید عمل کرد.

وی افزود: چنانچه طرحی قانونمند در حوزه شهری برای تسهیل امور شهروندان ارائه شود، شورای شهر از این طرح حمایت می‌کند.

همچنین در این جلسه ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به روز ملی حمل و نقل و رانندگان اظهار کرد: همانطور که شان مسافران اهمیت دارد، حفظ کرامت ارائه دهندگان خدمات شهری و رانندگان نیز مهم است.

وی افزود: متاسفانه مواردی همچون افزایش قیمت ناوگان و قطعات، فرسودگی خودروها، نرخ کرایه‌های ناکافی و عدم توانایی مسافران برای پرداخت بیشتر، چالش‌های زیادی در حوزه حمل ونقل ایجاد کرده است.فعالان این حوزه صبر و تلاش زیادی دارند اما باید برای جبران این هزینه‌ها با آن‌ها همکاری کرد.

فرهمندی گفت: هر چه سریع‌تر باید بیمه رانندگان تسهیل شود. همچنین کنترل قیمت لوازم داخلی و تسهیل واردات قطعات از مواردی است که باید جدی‌تر به آن نظارت شود. مدیریت شهری نیز در اجرای مصوبات شورا و ارائه خدمات به تاکسیرانان و اتوبوسرانان اهتمام بیشتری خواهد ورزید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار