کد خبر: 1072069
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
به همت آستان قدس‌رضوی و همزمان با شب ولادت حضرت زینب (س)، مرحله نخست جشن گلریزان برای آزادی ۱۳۷ بانوی زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح «نذر امام (ع)» برگزار شد و در این مراسم، خیران ۷۰ میلیارد ریال کمک کردند.

به همت آستان قدس‌رضوی و همزمان با شب ولادت حضرت زینب (س)، مرحله نخست جشن گلریزان برای آزادی ۱۳۷ بانوی زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح «نذر امام (ع)» برگزار شد و در این مراسم، خیران ۷۰ میلیارد ریال کمک کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در مراسم جشن گلریزان آزادی مادران و زنان معسر زندانی که با عنوان «نذر امام رضا (ع)» همزمان با شب میلاد حضرت زینب‌کبری (س) در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌رضوی برگزار شد، گفت: رزمندگان مدافع حرم با شجاعت، صلابت و مجاهدت خود اجازه ندادن دست‌آلوده فرزندان ناپاک ابوسفیان که روزگاری اهل‌بیت پیامبر (ص) و زینب کبری (س) را اسیر کرد، به مرقد مطهر و حرم شریف آن بانوی بزرگوار برسد.
وی به اهمیت و جایگاه صدقه در اسلام و آثار و برکات معنوی و مادی آن در زندگی انسان اشاره و با بیان اینکه در آیات قرآن و روایت معصومین (ع) صدقه بسیار مورد تأکید قرار گرفته و ارزش‌گذاری شده است، ابراز کرد: صدقه گستره‌ای وسیع و مصادیق مختلف و متنوعی دارد که یکی از آن‌ها کمک مادی به نیازمندان است، هر مساعدتی که موجب رفع مشکلی از زندگی بنده‌ای از بندگان خداوند شوند، به نوعی صدقه به‌شمار می‌رود. وی خطاب به خیرانی که به نام امام رضا (ع) زمینه آزادی مادران و بانوان جرائم غیرعمد و بدهکار مالی از زندان را فراهم می‌کنند، گفت: کمک شما برای آزادی عده‌ای از بانوان بدهکار مالی از زندان به نام امام رضا (ع) موجب بازگرداندن دوباره زندگی این افراد و احیای خانواده‌های آنهاست که بدون تردید خوشنودی و رضایت حضرت رضا (ع) را به دنبال خواهد داشت. تولیت آستان قدس‌رضوی تصریح کرد: تلاش خیران برای رفع مشکلات مردم در راستای عمل به سیره‌ائمه اطهار (ع) بوده و موجب خوشنودی آن حضرات و سعادت خیران است.
شناسایی ۱۳۷ بانونی زندانی واجد حمایت
در ادامه این مراسم مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به طرح «نذر امام (ع)» گفت: از دو ماه قبل طرح آزادی زنان و مادران نیازمند زندانی جرایم غیرعمد در سراسر کشور را آغاز کردیم که تاکنون به همت مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی و با کمک ستاد ملی دیه و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، ۱۳۷ خانم در ۲۵ استان شناسایی و معرفی شدند تا با چراغی که شما خیرین روشن می‌کنید و با عنایت حضرت علی بن‌موسی الرضا (ع)، بتوانیم تعدادی از آن‌ها را آزاد کنیم و این کار خداپسندانه را برای آزادی سایر آن‌ها نیز ادامه دهیم.
محمدحسین استادآقا تأکید کرد: هیچ کدام از این بانوان مجرم نیستند بلکه همه آن‌ها به خاطر مشکلات اقتصادی، ورشکستگی و گرفتاری‌های خانوادگی دچار بحران شده‌اند و روانه زندان شده‌اند که باید کمک کنیم این مادران را به خانه‌هایشان بازگردانیم. وی افزود: مادران ستون خانواده هستند و در صورت زندانی بودن آنها، یک خانواده از هم می‌پاشد و به‌تبع‌آن، کل جامعه گرفتار مشکلات و آسیب‌هایی می‌شود. مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: امیدواریم این مراسم مقدمه مبارکی برای اجرای امور خداپسندانه در حوزه‌های مختلف باشد تا بتوانیم در کنار هم و در حد توانمان، مشکلات مردم و کشور را رفع کنیم. وی با اشاره به کمک ۷۰ میلیارد ریالی خیران تصریح کرد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و امیدواریم این مجموعه معنوی به واسطه در اختیار داشتن سرمایه عظیم اجتماعی که باور عمیق مردم به حضرت امام‌رضا (ع) است بستر مناسبی برای رقم زدن طرح‌های بزرگ و نیکوکارانه را در کشور فراهم کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار