کد خبر: 1071586
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
همه امید پورتو به طارمی است
شیوا نوروزی

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان قاره سبز امشب آغاز می‌شود و با اینکه خیال برخی‌ها از صعود راحت است، اما هنوز تکلیف تعدادی از مدعیان معلوم نشده است. اوضاع در گروه دوم به قدری حساس است که به غیر از لیورپول صدرنشین، پورتو، آث‌میلان و اتلتیکومادرید برای تصاحب سهمیه دوم گروه باید تا لحظه آخر بجنگند.

وضعیت گروهی که هر چهار تیمش برای حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان خود را مدعی می‌دانند و حتی به بالای سر بردن جام نیز فکر می‌کنند بهتر از این نمی‌شود. تیم یورگن کلوپ خیلی زود خودش را از سایرین جدا کرد. همه تیم‌ها پنج بازی انجام داده‌اند، منتها لیورپول هر ۱۵ امتیاز ممکن را به جیب زده تا دو بازی آخرش تشریفاتی تلقی شود. البته بندرنشینان حتی اگر خیال‌شان راحت باشد هم بی‌خیال کسب امتیاز‌های بیشتر نمی‌شوند مثل بازی با پورتو که با دو گل در بازی برگشت هم از خجالت رقیب پرتغالی درآمدند.
ولی امشب در سن‌سیرو اوضاع متفاوت است؛ آث‌میلان صدرنشین سری آ فقط یک قدم تا رقم خوردن یک فاجعه فاصله دارد. تیم استفان پیولی از ابتدا شروع خوبی در لیگ قهرمانان نداشت و با سه باخت متوالی به لیورپول، اتلتیکو و پورتو شانس خود را برای صعود به حداقل رساند، ولی در دور برگشت یک تساوی از پورتو گرفت و به سختی از سد مادریدی‌ها گذشت تا بازی آخر با لیورپول برای این تیم سرنوشت‌ساز باشد. روسونری در لیگ ایتالیا بالاتر از همه مدعیان قرار دارد و برای امیدوار ماندن به صعود هم باید از سد تیم انگلیسی بگذرد و هم منتظر دیگر دیدار گروه باشد. به‌رغم اینکه میلان کار بسیار سختی پیش‌رو دارد، ولی پیولی، سرمربی تیم در اظهارنظرهایش سعی کرده به بازیکنانش روحیه بدهد: «لیورپول از روش ارسال پاس‌های مستقیم بهره می‌برد و با سه مهاجم خود سرعت بازی را تغییر می‌دهد. آن‌ها یکی از تیم‌هایی هستند که می‌توانند در این فصل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. اما باید به دنبال رسوخ به فضا‌ها باشیم، زیرا قطعاً حریف در دفاع شکست‌ناپذیر یا غیرقابل نفوذ نیست.»
پورتو – اتلتیکومادرید دیگر دیدار گروه B را برگزار می‌کنند و هر دو تیم هدفی جز برتری ندارند. پورتو پنج امتیازی نسبت به میلان و اتلتیکوی چهار امتیازی از شانس بیشتری برخوردار است و در صورت شکست یا تساوی احتمالی میلان، تیم مهدی طارمی با گرفتن یک امتیاز هم جشن صعود به راه می‌اندازد. بازی در ورزشگاه دراگائو شهر پورتو انجام می‌شود، در نتیجه حضور هواداران می‌تواند کمک‌حال تیم کنسیسائو باشد. میزبان اگر به دنبال صعود است اول از همه باید مهاجمان خطرناک اتلتیکو را مهار کند و پس از آن مهاجم ایرانی تیم باید طلسم ناکامی‌های اخیرش در گلزنی را بشکند. طارمی با اینکه در چند بازی اخیر موفق به گلزنی نشده، ولی در پورتو همه به او اعتماد دارند، حتی سرمربی تیم که از فرصت‌سوزی‌هایش کلافه شده است. صفحه رسمی باشگاه قبل از بازی امشب به نقش مهم طارمی در به ثمر رسیدن گل‌های سرنوشت‌ساز پورتو اشاره کرد: «زدن ۹ گل برای پورتو و خلق شش موقعیت گل، این یعنی مهدی طارمی در ۱۵ گل از گل‌های پورتو در فصل جاری تأثیر‌گذار بوده؛ به واقع در پورتو همه دست به دست هم داده‌اند تا از نظر روحی و روانی به مهدی کمک کنند تا بار دیگر پایش به گل باز شود.» تیم سیمئونه در هفته‌های اخیر فراز و نشیب زیادی داشته است؛ سقوط به رده چهارم لالیگا، فاصله گرفتن از صدر جدول و باخت بدموقع به آث‌میلان. اتلتیکو که در بازی رفت نتوانست دروازه پورتو را باز کند برای صعود به دور حذفی اروپا هم باید حریف پرتغالی را شکست دهد و هم چشم‌انتظار نتیجه دیگر بازی گروه باشد.

در سایر گروه‌ها وضعیت کمی آرام‌تر است. در گروه A، من‌سیتی و پاری‌سن‌ژرمن سهمیه‌های اول و دوم را تصاحب کرده‌اند و با خیال راحت با لایپزیش و کلوب بروژ بازی می‌کنند. در گروه C، آژاکس با ۱۵ امتیاز مقتدرانه صدرنشین است، ولی اسپورتینگ و دورتموند رقابت سختی با هم دارند. اسپورتینگ ۹ امتیازی در هلند به مصاف آژاکس می‌رود و دورتموند شش امتیازی میزبان بشیکتاش است. زنبور‌ها با غلبه بر حریف قعرنشین خود در صورت لغزش اسپورتینگ به دور دوم لیگ قهرمانان می‌رسند. در گروه چهارم هم اگرچه رئال‌مادرید با ۱۲ امتیاز و اینتر با ۱۰‌امتیاز صعودشان قطعی شده، ولی دعوای آن‌ها بر سر صدرنشینی است. کهکشانی‌ها در برنابئو از تیم اینزاگی پذیرایی می‌کنند، رئالی که با آنچلوتی اوج گرفته و در لالیگا هیچ تیمی جلودارش نیست. اینتر نیز با کسب چهار برد متوالی در سری آ چهره مدعی به خود گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار