کد خبر: 1071568
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

در حال حاضر هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداریم؛ قبلاً سمند و پراید به این کشور صادر می‌کردیم، ولی بعد از آنکه نتوانستیم LC باز کنیم، صادرات متوقف شد. البته یک شرکت ارمنی برای خرید ۱۰۰ نیسان وانت مذاکراتی داشتند، اما به علت افزایش قیمت ناگهانی تقریباً منتفی شد. قیمت‌های چینی‌ها الان به مراتب از محصولات ما کمتر است.
هرویک یاری‌جانیان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان در گفتگو با ایلنا، در مورد خبر ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک بین ارمنستان و ایران اظهار کرد: طرف ارمنستانی با همکاری شهرک‌های صنعتی ایران در نظر دارد که یک پردیس صنعتی را ایجاد کند که حدود ۵۰ هکتار وسعت دارد و یک سرمایه‌گذاری مشترک محسوب می‌شود. این پردیس برای صنایع کوچک و متوسط خواهد بود.
وی ادامه داد: این طرح را هیئت دولت ارمنستان تصویب کرده و مراحل قانونی را در این کشور طی می‌کند. این پردیس در قالب قراردادی است که رئیس شهرک‌های صنعتی ایران با وزیر اقتصاد ارمنستان در کمیسیون‌های مشترک منعقد کرده است.
وی با اشاره به میزان تجارت دو کشور گفت: در حال حاضر ارمنستان پانزدهمین مقصد صادراتی کشور ما به شمار می‌رود. میزان صادرات کالا‌های ما به ارمنستان در طی هفت ماه نخست سال تقریباً چیزی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته و عمده اقلام صادراتی ما سیمان، رب، انواع میوه، لوله و پروفیل، اوره، انواع مواد پلیمری، کاشی و سرامیک قیر و سایر اقلام بوده است.
این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: واردات ما هم از ارمنستان در هفت ماهه نخست سال ۱۵ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.
یاری‌جانیان در پاسخ به سؤالی در مورد صادرات خودرو بیان کرد: در حال حاضر هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداریم؛ قبلاً سمند و پراید به این کشور صادر می‌کردیم، ولی بعد از آنکه نتوانستیم LC باز کنیم با توجه به اینکه بیشتر این خرید‌ها دولتی بود، دیگر صادراتی به ارمنستان هم نداریم. وی افزود:البته یک شرکت ارمنی برای خرید ۱۰۰ نیسان وانت مذاکراتی داشتند، اما به علت افزایش قیمت ناگهانی تقریباً منتفی شد. قیمت‌های چینی‌ها الان به مراتب از محصولات ما
کمتر است. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان در پاسخ به سؤالی درباره جذب چوپانان ایرانی در ارمنستان گفت: شرکت‌هایی از ایران در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به ارمنستان فعال هستند، برای این کار گروه‌هایی از ایران به ارمنستان می‌روند چراکه یک کار تخصصی است. اما در مورد چوپانان ایرانی فعلا صحت و جزئیات خبر برای ما مشخص نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار