کد خبر: 1071537
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی برای تحریک عضلات عرضه کردند که علاوه بر توانبخشی عضلات موجب کاهش وزن نیز خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جعفر طالعی از محققان این طرح، طراحی و ساخت دستگاه‌های الکتروتراپی و فیزیوتراپی را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و اظهار کرد: بر این اساس موفق به طراحی و ساخت دستگاه EMS Body یا Electrical Muscle Stimulation شدیم که می‌توان از آن هم برای کاهش وزن لاغری و هم بازتوانی استفاده کرد.
 
وی با اشاره به عملکرد این دستگاه، توضیح داد: عملکرد این دستگاه به این صورت است که عضلات بزرگ بدن را مورد تحریک الکتریکی قرار می‌دهد و باعث انقباض عضلات می‌شود و از این طریق نسبت به بازتوانی عضلات بدن اقدام خواهد شد.

طالعی خاطر نشان کرد: این دستگاه در حین انجام عملکرد خود، یک ورزش تمام بدنی را شبیه‌سازی می‌کند که باعث کالری‌سوزی خواهد شد و هم برای توانبخشی، باعث توان افزایی عضلات بدن خواهد شد.

این محقق تاکید کرد: استفاده از این دستگاه علاوه بر کالری سوزی موجب توانبخشی شده و افزایش عملکرد کارکرد عضلانی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این دستگاه تاکنون نمونه ایرانی نداشته است، اظهار امیدواری کرد: عرضه این محصول موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور و جایگزین نمونه خارجی که سالانه نسبت به خرید آن اقدام می‌شود، شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار