کد خبر: 1071375
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
فعالیت گشت های مشترک بازرسی و نظارت بر تنظیم بازار کالاهای اساسی کشاورزی در استان البرز آغاز شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در مراسم آغاز به کار گشت های مشترک تنظیم بازار کالاهای اساسی در استان البرز گفت: اجرای عملیات این طرح در راستای اجرای تفاهم نامه معاون اول رئیس جمهور و بسیج، به منظور گسترش نظارت بر نحوه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و ایجاد ثبات وتعادل در بازار، صورت گرفته است.
دکتر کریمی با اشاره به اینکه طی این طرح 5 اکیپ ۶۰ نفره از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان جهادکشاورزی و نیروهای مردمی آموزش دیده بر روند عرضه محصولات کشاورزی در بازار استان نظارت خواهند داشت؛ افزود: بازرسان این طرح بر قیمت و روند توزیع بهداشتی کالاهای اساسی نظارت دارند و عمده نظارت بازرسان، بر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله نان و مواد پروتئینی خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از عموم مردم خواست تا هرگونه گرانفروشی یا کم فروشی را به سامانه ۱۲۴گزارش دهند تا در روند بازرسی گشت های ویژه نظارت و بازرسی برقیمت کالاهای اساسی کشاورزی کمک کنند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز در این مراسم از اعلام آمادگی سازمان صمت برای همکاری همه جانبه و انتقال تجربیات خود در حوزه کنترل بازار به سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

مرادی افزود: با توجه به دستورالعمل اجرایی شدن قانون انتزاع، تعدادی از بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز جهت همکاری به سازمان جهاد کشاورزی مأمور شده‌اند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: کنترل صحیح بازار نیازمند توجه به سه شاخص اصلی تأمین، توزیع و نظارت است که خوشبختانه با تصمیمات دولت محترم و در چارچوب قانون انتزاع، این وظایف در قالب همکاری مشترک پیگیری خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر مناسب این سازمان، شاهد مدیریت مناسب بازار در بازار کالاهای اساسی مهم نظیر مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج و سایر اقلام مورد نیاز مردم استان باشیم.

مرادی یادآور شد: روند کنترل و نظارت بر ورود و خروج انواع اقلام کالایی در قالب داده های ثبت شده در سامانه‌های جامع تجارت و سامانه جامع انبارها فراهم شده و با اتصال سامانه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی به سامانه‌های مذکور، امکان رصد کالاهای تولیدی و توزیعی این حوزه نیز فراهم شده است.معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه کرد: نظارت مطلوب در سطح عرضه، مستلزم تأمین مناسب اقلام کالایی مورد نیاز است و حتماً با اجرای مناسب ظرفیت‌های قانون انتزاع، شرایط برای رصد دقیق نیاز استان به کالاهای اساسی در حوزه کشاورزی بیش از پیش فراهم می‌شود.

وی با اشاره به مأموریت بخشی از نیروهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: این نیروها، سال‌ها تجربه نظارت بر بازار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی را با خود به همراه دارند و می‌توانند کمک مناسبی برای اهداف نظارتی سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان باشند.
نوراللهی معاون تعزیرات حکومتی استان البرز نیز در این مراسم با بیان اینکه کالاهای اساسی سهم زیادی در سبد و هزینه های خانوار دارند به اهمیت و حساسیت موضوع بازرسی بازار در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: شرایط اقتصادی امروز به جنگ اقتصادی تعبیر می‌شود و بازرسین رزمندگان خط شکن این جبهه هستند.

وی با بیان اینکه بین انتخاب خوب و بد، حق و باطل، قانونمند بودن و غیر قانونی عمل کردن، بازرس اولین قاضی است؛ بر داشتن نگاه منصفانه به مسائل این حوزه در کنار علاوه بر قانونمند بودن بازرسین تأکید کرد.

نوراللهی با بیان اینکه در کنار آشنایی با مبانی قانونی و عادلانه بودن، رعایت شرط انصاف و داشتن رویکرد اصلاح گرایانه در مباحث بازرسی بسیار مهم است و اگر تخلفاتی احصا شد در کمال آرامش و قانونمندی در اسرع وقت رسیدگی و ارجاع شود؛ ابراز امیدواری کرد با کسب بهره مندی از تجربیات همکاران در سازمان صنعت معدن و تجارت نتایج خوبی برای تعادل و ثبات کالاهای مورد نیاز مردم استان رقم بزنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار