کد خبر: 1071312
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان از اجرای ۴۲ پروژه محرومیت‌زدایی به همت این قرارگاه در مناطق محروم استان خبرداد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان از اجرای ۴۲ پروژه محرومیت‌زدایی به همت این قرارگاه در مناطق محروم استان خبرداد.
مجید غورقانلو مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی استان زنجان با بیان اینکه این قرارگاه در طول هفته بسیج اقدام به برگزاری بیش از ۴۲ عنوان برنامه در قالب کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، اشتغال و معیشت و عمران کرد، گفت: اجرای برنامه ویزیت رایگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان در روستا‌های محروم، برگزاری مسابقات آموزشی، توانمندسازی و مهارت‌افزایی در رسته‌های دامداری، کشاورزی و فرش‌بافی با حجم بیش از یک‌هزار نفر ساعت، نمونه‌ای از این برنامه‌هاست. وی افزود: برگزاری ۲۰ عنوان برنامه آموزشی و توانمندسازی خانواده‌های روستایی در موضوعات سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند، تغذیه سالم، تحکیم بنیان خانواده اجرای مراسم جشن تکلیف برای ٧٠ نفر از دختران ۹ ساله در روستا‌های هدف قرارگاه به تعداد ۷۰ نفر، از دیگر برنامه‌های این هفته بود که اجراشد. مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) ادامه داد: بهره‌برداری از پروژه آب شرب روستای قازقلوی شهرستان خدابنده در طول کمتر از دو ماه با اجرای حدود ۲۵ متر طول لایروبی و بهسازی قنات، اجرای ۶۵۰۰ متر خط انتقال و لوله‌گذاری، اجرای ۲ هزار متر شبکه توزیع و لوله‌گذاری، تعمیر و مرمت مخزن با به کارگیری ۱۴۰ نفر - روز از هسته‌های جهادی روستا با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت آب و فاضلاب، فرمانداری و اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده و همکاری بسیار خوب اهالی روستای قازقلو به اجرا درآمد. غورقانلو با اشاره به اجرای پروژه آب شرب روستای بسیار محروم و صعب‌العبور ام‌آباد دهستان قره‌پشتلو که با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوانی به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن، راه خاکی نامناسب، نبود زیرساخت‌های لازم صورت گرفت، گفت: بهسازی و لایروبی دو رشته قنات به طول ۳۰ متر، اجرای خط انتقال در دو مسیر به طول ۱۰۰ متر، احداث دو مورد سکوی مخزن به حجم ۱۸ مترمکعب، تهیه و اجرای دو مورد مخزن پلی‌اتیلن به حجم ۲۰ مترمکعب، اجرای دو باب حوضچه شیر برداشت آب، کف‌سازی، محوطه‌سازی و بتن‌ریزی حیاط مدرسه شهید عباس تیموری روستای بهرام‌بیک با به کارگیری ۴۵ نفر روز از اعضای هسته‌های جهادی با مدیریت امام جماعت روستا به حجم ۱۳۰ مترمکعب انجام شد. وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در روستای بهرام بیک، افزود: احداث کانال و پل روبه‌روی مسجد امام حسین (ع) این روستا با به کارگیری ۶۵ نفر- روز کار و فعالیت جهادی به همت هسته‌های جهادی، بهسازی و زیباسازی محوطه مسجد به اجرا درآمده است. همچنین تجهیز درمانگاه روستای بهرام‌بیک به اقلام و لوازم پزشکی، بهسازی جایگاه پرورش دام سبک و احداث آبشخور، از اقدامت انجام شده در راستای محرومیت‌زدایی بود که اجرایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار