کد خبر: 1071252
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، گفت: آیت الله صادقی، از 80 سال در مقام تدریس، تعلم، تعلیم و تبیین و مجاهدت کرد، مجاهدت های آیت الله صادقی در عرصه های مختلف باید برای نسل نو تبیین شود.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز صبح در مراسم تشییع پیکر آیت الله صادقی، با تسلیت ارتحال عالم فرزانه حضرت آیت الله صادقی، اظهارداشت: عالمی که بیش از 80 سال در حوزه علمیه اصفهان، قم و سپس با همراهی آیت الله کمالوند از سال 1338 در خرم آباد مستقر شدند، در تعلیم، تعلم، تبیین و تربیت طلاب مجاهدت کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: آیت الله صادقی قبل از این هم در سفرهای تبلیغی به استان لرستان به عنوان مبلغی خوش بیان، آگاه و بصیر در استان لرستان انجام وظیفه کرد.

وی استان لرستان را خاستگاه علما، فقها و اندیشمندان بزرگی دانست که نام هایی شناخته شده در حوزه علمیه قم، نجف و سراسر کشور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به نهال تازه رشد کرده حوزه علمیه در استان لرستان، گفت: این نهال به وسیله این بزرگانی که در استان به معارف اسلامی و تبلیغ دین و احکام اسلامی شروع کردند، امروز شاهد 26 مدرسه علمیه خواهران و برادران در استان لرستان هستیم.

وی اظهار کرد: رشد حوزه علمیه در استان لرستان در سایه مجاهدت های علمی، اخلاقی و معنوی روحانیت این استان بوده است.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: هرچه در توصیف این مجاهد گفت و گو کنیم در این فرصت اندک قابل بیان نیست، باید در فرصت هایی که به وجود خواهد آمد زوایای زندگی این اندیشمند بزرگ بیان شود.

وی بیان داشت: بیان زندگی آیت الله صادقی باید برای طلبه ها درسی باشد و برای نسل آینده ای که خواهند آمد تا ببینند که علمای بزرگ استان در این مسیر که پرچم اسلام و اهل بیت(ع) در استان برافراشته شود، چه رنج ها کشیدند و چه زحمت ها متحمل شده اند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار