کد خبر: 1071221
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
رئیس کمیسیون اقتصادی با انتقاد از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرد که مجلس بنا دارد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ این نحوه تخصیص را اصلاح کند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت اصلاح ارز 4200 تومانی اظهار داشت: فوریت لایحه دولت برای اصلاح ارز 4200 تومانی در صحن علنی مجلس رأی نیاورد و قطعاً در لایحه بودجه 1401 پیشنهادات خود را در این زمینه به مجلس ارائه خواهد کرد.

وی افزود: نظر کارشناسی من آن است که بایستی نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی تغییر اساسی کند و مجلس یازدهم قطعاً در لایحه بودجه 1401 نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی را اصلاح خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف مجلس شورای اسلامی از اصلاح نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی نفع همه مردم است. این در حالی است که بیشتر صبحت‌های صورت گرفته بین دولت و مجلس پیش‌تر درباره حذف این ارز بود اما نمایندگان با آن مخالفت کردند و اعلام کردیم که باید نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی اصلاح شود.

پورابراهیمی گفت: هم‌اکنون دو پیشنهاد درباره استمرار ارز 4200 تومانی وجود دارد که پیشنهاد اول مربوط به واردات کالاهای اساسی است و پیشنهاد دوم مربوط به حمایت از مصرف‌کنندگان است؛ رویکرد منطقی‌تر تخصیص ارز 4200 تومانی برای مصرف‌کنندگان است و نظر مجلس تغییر روش این نحوه تخصیص در بودجه 1401 است و برهمین اساس منتظر لایحه دولت برای بودجه سال آینده هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار